نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 08:01

جزییات احداث 2 شهر جدید در سواحل خلیج فارس و دریای عمان

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید ایران گفت: عملیات اجرایی دو شهر از 27 شهر جدید کشور در جریان سفر رییس جمهور به هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناصر رضایی معاون توسعه مسکن و شهرسازی شهرهای جدید کشور امروز اظهار کرد: 27 سکونت گاه ساحلی در جنوب کشور جانمایی شده است که دو شهر جدید خلیج فارس و مکران عملیات اجرایی آنها در استان هرمزگان در جریان سفر رییس جمهور در 12 و 13 بهمن آغاز شد.

وی درباره محل این دو شهر جدید نیز عنوان داشت: شهر جدید خلیج فارس در محل اتصال ساحل خلیج فارس به دریای عمان در شرق بندرعباس با 18 هزار هکتار وسعت و با جمعیت 100 هزار نفر جانمایی شده است.

رضایی بیان داشت: مکران مرکزی با استعداد 200 هزار نفر در وسعت 21 هزار هکتار در سواحل مکران قرار دارد.

به گفته معاون توسعه مسکن و شهرسازی شهرهای جدید کشور برای احداث این شهرهای جدید و بخصوص زیرساخت های جدید و با نگاهی به ایجاد این شهرها که در مقیاس مطالعاتی محلی و ملی و بین المللی نیز مورد مطالعه قرار گرفته اند، نگاه ویژه ای به بخش خصوصی نیز شده و نگاه ما استفاده از مشاوران بین المللی در این زمینه نیز هست.

رضایی عنوان داشت: در همایشی که در کمتر از یک ماه آینده خواهیم داشت، فرصت های سرمایه گذاری در چند شهر این منطقه مورد عرضه قرار می گیرد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1662266

مهمترین اخبار ایران و جهان: