نیوز سیتی!
02 بهمن 1402 - 11:50

احداث هزار واحد مسکونی روستایی به سبک ایرانی اسلامی در مراوه‌تپه

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: هزار واحد مسکونی روستایی برای مردم ۶ روستای واقع در سدچایلی در شهرستان مراوه‌تپه به سبک معماری ایرانی اسلامی احداث می‌شود.

سیدمحمدحسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: در سفر دوم رئیس‌جمهور بر تسریع جابجایی مردم ۶ روستای واقع در کاسه سدچایلی از توابع شهرستان مراوه‌تپه تاکید شد‌.

وی تصریح کرد: امروز عملیات آماده‌سازی ۴۰۰ هکتار زمین برای احداث هزارواحد مسکونی روستایی به سبک معماری ایرانی اسلامی برای ۷۱۴ خانوار اصلی و بیش از دو هزارو ۶۰۰ نفر جمعیت این ۶ روستا آغاز شد.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان خاطرنشان‌کرد: احداث واحدهای مسکونی، تامین خدمات آب، برق و گاز و ایجاد تاسیسات زیربنایی مانند مسجد و مدرسه از دیگر اقدامات در طرح جابجایی این ۶ روستا بعد از آماده‌سازی زمین خواهدبود.

وی ادامه داد: فضای جدید ۴۰۰ هکتاری معادل دو برابر فضای موجود است تا در این سایت پارک، مسجد، مدرسه و ساختمان اداری احداث شود.

حسینی گفت: در این ۶ روستا ۹۰ نفر تحت‌پوشش بهزیستی و ۱۶۵ خانوار تحت‌پوشش کمیته‌امداد هستند که با شرایط ویژه مددجویان، مسکن برای آنها احداث می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۲۱
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1645566

مهمترین اخبار ایران و جهان: