نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 10:50

کنعانی: هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده ایم

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: دولت ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده و برای انجام مذاکرات جدی و محتوایی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات آمادگی جدی خود را نشان داده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

وی درباره مذاکرات رفع تحریم گفت: درباره برجام و مذاکرات هسته ای دیدگاه های اصولی روشن و اعلام شده ای داریم. ایران ضمن اینکه سیاست خنثی سازی تحریم ها را با تکیه بر ظرفیت های داخلی و روابط گسترده رو به تزاید با همسایگان و کشورهای دوست در سرلوحه کار خودش قرار داده اما هیچگاه فرآیندهای دیپلماتیک را با هدف رفع تحریم های ظالمانه متوقف نکرده و همچنان ادامه می دهد و بر همان مبنا تبادل پیام ها و رایزنی های دیپلماتیک با طرف های مقابل در سطوح مختلف از طریق طرف های واسطه و کشورهای دوست و دارای رابطه نزدیک با طرف های مقابل ما ادامه داشته و دارد.

کنعانی افزود: در راستای تامین منافع حداکثری ملت ایران طرف های ایرانی و دولت ایران هیچگاه میز مذاکره را ترک نکرده و برای انجام مذاکرات جدی و محتوایی به منظور به نتیجه رسیدن مذاکرات هم همواره آمادگی جدی خود را نشان داد و معیار و ملاک ما هم عملکرد طرف های مقابل ما بوده و نه اظهارات رسانه ای و مواضعی که با اهداف و انگیزه های گوناگون در حوزه رسانه بیان می شود. 

سخنگوی وزارت خارجه گفت: دولت سیزدهم در ارتباط با برجام از ابتدا سیاست اصولی و روشنی را بیان کرده  واینکه برجام همه موضوع سیاست خارجی ما نیست بلکه یکی از موضوعات مرتبط با سیاست خارجی است. در ارتباط با توافق هم صریح اعلام شد که در هرگونه توافقی علاوه بر منویات محکم، مستدل و منطقی رهبری و قانون اقدام راهبردی برای تامین منافع حداکثری و عدم عدول از خطوط قرمز مورد توجه ماست و بر همین اساس کار را ادامه خواهیم داد.

وی درباره دارایی های بلوکه شده ایران گفت: این موضوع از مسیرهای مختلف ادامه دارد. به صورت مستقیم با دولت های ذیربط گفت وگو می کنیم و برای تاثیرگذاری موضع غیرقانونی دولت آمریکا از طریق واسطه ها مذاکراتی را انجام می دهیم و در این ارتباط تلاش ها ادامه دارد و گام های موثری برداشته شده و این روند مورد اهتمام و توجه جدی دولت و دستگاه دیپلماسی است.

این خبر در حال تکمیل است..

منبع: فارس
شناسه خبر: 1279822

مهمترین اخبار ایران و جهان: