نیوز سیتی!
12 تیر 1402 - 14:42

صنایع باید یک درصد نیاز برق خودراازانرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند

زنجان-مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان تاکید کرد: صنایع باید یک درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند. 

منصور اوجاقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد انرژی برق در استان زنجان توسط صنایع مصرف می‌شود به همین منظور صنایع مکلف شدند تا یک درصد انرژی مورد نیاز خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی با بیان اینکه اگر صنایع نسبت به این کار اقدام نکنند، از امسال مشمول جریمه می‌شوند، خاطرنشان کرد: البته بروکراسی‌های اداری مشکل‌هایی را ایجاد کرده است که تلاش داریم این چالش‌ها برطرف شوند و صنایع بتوانند به کاهش مصرف انرژی برق شبکه کمک کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای زنجان ادامه داد: برنامه ایجاد شهرک انرژی در استان‌ها مطرح شده تا با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، برق مورد نیاز صنایع تأمین شود و این طرح به شکل پایلوت در استان قزوین در دست بررسی است.

وی افزود: البته در این بخش نیز مسائلی وجود دارد که باید در آن‌ها تسهیل‌گری شود؛ به عنوان مثال ژنراتورهای کوچک مورد استفاده در این صنعت وارداتی است و از طرفی تأمین سوخت نیز با چالش‌هایی مواجه است.

اوجاقی یادآور شد: در کشور ۳۰۰ صنعت با مصرف بیش از ۷ مگاوات داریم که شرکت برق منطقه‌ای زنجان ۱۷ صنعت با این شرایط را تحت پوشش دارد که ۱۳ مورد آن مربوط به استان زنجان و چهار مورد آن در استان قزوین است.

وی با بیان اینکه عمده بار مصرف انرژی برق روی صنایع است، افزود: با یک برنامه مدون سیاست‌های مدیریت مصرف برق را در این ۱۷ صنعت سنگین اعمال می‌کنیم و هماهنگی خوبی بین وزارت نیرو و وزارت صمت ایجاد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1327966

مهمترین اخبار ایران و جهان: