نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 20:51

سمنان سوگوار مالک اشتر زمان/ تبیین نقش وحدت آفرین شهید سلیمانی

سمنان- همزمان با سومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسمی سلیمانی مراسم عزاداری و گرامیداشت با حضور مردم متدین و قدرشناس در اقصی نقاط استان سمنان برگزار می‌شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: شهید سلیمانی برای مردم استان سمنان جایگاه ویژه ای داشت در زمانی که مردم سمنان برای سخنرانی او، در روز ۲۴ بهمن ماه ۹۲ در مراسم گرامی داشت یاد شهید شاطری و صحبت‌هایی که درباره رمز ماندگاری انقلاب اسلامی کردند تا کنون در گوش و اذهان مردم این استان باقی مانده است.

حالا اما او نیست علی رغم اینکه گفته بود که سلام مرا به مردم استان سمنان برسانید و بگویید که در شاهرود حضور پیدا خواهم کرد اما نشد … این را یکی از هم‌رزمانش تعریف می‌کرد. یاد سلیمانی‌ها اما برجا است مردانی که رفتند تا ایران اسلامی پابرجا بماند و الگویی برای دنیا شود.

همه ما یتیم شدیم

حالا اما مردم دل تنگ او هستند یک رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از حسرت‌های من در جبهه این بود که شهید سلیمانی را ندیدم اما جایی بودم که ایشان ده دقیقه قبلش آنجا بود، به خبرنگار مهر، می‌گوید: شهید سلیمانی در واقع یک پهلوان بود کسی که پیش از خودش به بقیه فکر کند نه تنها هموطن بلکه به فکر آن ایزدی و کرد عراقی هم باشد و مانند ایشان نداریم.

الهه صفری نیز به خبرنگار مهر، می‌گوید: احساس ما این است که نسل ما جوانان یتیم شده است چرا که مانند شهید سلیمانی نداریم کسی که یک ملت بود کسی که آبروی یک امت بود و امروز ما فقدان ایشان را به شدت احساس می‌کنیم چرا که نام ایشان اجماع برانگیز بود.

صفری با بیان اینکه امثال شهید سلیمانی حق پدری برگردن ما دارند چرا که اگر مجاهدت‌هایشان نبود، شاید ما امروز حتی در خیابان‌های شهرمان هم به راحتی راه نمی‌رفتیم، بیان داشت: استکبار گران از همین نقش و قدرت ایشان می‌ترسیدند که در دل‌های جوانان نفوذ کرده بود.

سمنان سوگوار مالک اشتر زمان/ تبیین نقش وحدت آفرین شهید سلیمانی

نقش بی‌بدیل شهید سلیمانی

این همان نکته‌ای است که حجت الاسلام امینی نیز به آن اشاره دارد و می‌گوید: نقش وحدت آفرین شهید سلیمانی به خصوص در بین نسل جوان امروزی باید بیش از گذشته تبیین شود لذا شایسته است که مراسم درخوری پس از دو سال محدودیت‌های کرونایی برای شهید سلیمانی برگزار شود.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) که برای سخنرانی درباره مقام شهید سلیمانی به استان سمنان سفر کرده بود نیز با بیان اینکه این شهید در واقع مالک اشتر زمان است، می‌گوید: شهید سلیمانی با نقش بی‌بدیل خود در حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح کشور و منطقه نقش آفرینی کرد

ایثار و فداکاری

این مدرس دانشگاه همچنین به نقش پررنگ حاج قاسم در پایداری نظام انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: شهید سلیمانی مصداق بارز ایثار و فداکاری در حفظ آرمان‌ها بود و مجاهدت ایشان در کنار مدافعان حرم، در برابر داعشیانی که خود، ساخته و پرداخته استکبار گران بودند، برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

مراسم بزرگداشت سردار دل‌ها همزمان با فرارسیدن سومین سالروز شهادت قاسم سلیمانی از شامگاه یکشنبه در جای جای استان سمنان در حال برگزاری است. فرمانده سپاه شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، از برپایی پنج موکب به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی خبر داد و گفت: این موکب ها بیشتر نقش تبیینی و جایگاه والای شهید سلیمانی را بر عهده خواهند داشت.

این روزها مردم در مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی حضور پرشوری دارند و تلاش می‌کنند که به هر نوعی شده قدردان این شهید گرانقدر باشند. یکی از این جوانان بسیجی که روی خودروهای مردم جان فدا، شهید سلیمانی و ما ملت امام حسینیم (ع) را با رنگ می‌نویسد به خبرنگار مهر، می‌گوید: این کمترین کاری است که برای گرامی داشت یاد این شهید انجام می‌دهیم.

او با همراهانش در نزدیکی موکبی که به همین مناسبت برپا شده علی رغم سرمای زیاد و دستانی که از سرما سرخ شده، همچنان با شوق رنگ قرمز بر چهره خودروها می‌پاشند. جواد همچنین می‌گوید: شهید سلیمانی برای ما یک الگو است و دشمنان فکر نکنند که با شهادت ایشان ما از آرمان‌های وی دست برمی‌داریم.

سمنان سوگوار مالک اشتر زمان/ تبیین نقش وحدت آفرین شهید سلیمانی

مکتب شهید سلیمانی

حجت الاسلام حسینی دیباجی نماینده ولی فقیه در سپاه استان سمنان در حاشیه مراسم گرامی داشت شهید سلیمانی به خبرنگار مهر، می‌گوید: استکبار گران در واقع از مکتب شهید سلیمانی در هراس هستند چرا که متوجه شده‌اند که خون شهیدان ما در واقع جریان آفرین است لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم از سردار سلیمانی برای استکبار جهانی خطرناک‌تر است.

شهید سلیمانی اما یک نقش تبیینی نیز دارد و آن هم سیره و مکتب ایشان به خصوص در ارتباط با نسل جوان امروزی است شهیدی که سر منشأ و الگو بود و الگوبرداری از سیره ایشان امروز یکی از مهمترین نکاتی است که باید برای جوانان آینده ساز استان سمنان تبیین شود.

الگو سازی از شهید سلیمانی

کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه شهید سلیمانی درس‌های بسیاری به ما می‌دهد که یکی از آنها وظیفه مداری است، گفت: جوانان امروز باید وظیفه مداری را از شهید سلیمانی بیاموزند شهید سلیمانی فردی بود که نقل است حتی در دشوارترین مقاطع نبرد با داعش بیان می‌کرد «من باید بمانم و به تکلیفم عمل کنم» لذا این عمل به وظیفه از جمله مهمترین مسائلی است که باید جهادگران عرصه تبیین، به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام محمد حسین پور با بیان اینکه دومین الگویی که باید از شهید سلیمانی برای جوانان ارائه کرد، ولایتمداری و عشق به اسلام است بیان کرد: شهید سلیمانی تنها یک خط را سپری می‌کرد و اهل حزب و چپ و راست نبود ایشان تنها توجه به ولی فقیه زمان داشتند و لذا این جنبه زندگی شهید سلیمانی از ایشان یک الگو برای نسل امروزی می‌سازد که مورد هجمه دشمنان قرار دارد از سوی دیگر شهید سلیمانی کسی نبود که از تهدید دشمنان هراس داشته باشد لذا برای دفاع از اسلام از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کرد.

هر چند این روزها مراسم متنوع و متعددی برای شهید سلیمانی برگزار می‌شود اما مهم‌تر از تمام این مسائل، آن عملیات تبیینی است که باید به دست افسران جنگ نرم امروز استان سمنان، صاحبان تریبون و قلم و مبلغان و شبکه تبلیغی و تأثیر گذاران و… صورت گیرد تا تفکر شهید سلیمانی هر روز گسترش یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 953322

مهمترین اخبار ایران و جهان: