نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 09:56

تدبیر و قاطعیت دو شرط اساسی برای تأمین منافع ملی در عرصه دیپلماسی

مشهد ـ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تدبیر و قاطعیت، دو شرط اساسی برای تأمین منافع ملی در عرصه دیپلماسی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه و جمعی از معاونان که به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه پیشرفت کار دولت به اخلاص مدیران وابسته است، اظهار کرد: کسی که زمام امور را در هر بخش برعهده گرفته، باید در هر لحظه آگاه باشد که برای خدا کار می‌کند و سعادت دنیا و آخرت او درگرو این است که گره از کار مردم باز کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: با همه تهاجماتی که در مسائل اقتصادی و فرهنگی به این دولت صورت گرفته، تلاش‌های دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم به گونه‌ای بوده که همه به دستاوردهای گسترده در این بخش اذعان دارند. این دستاوردها به خاطر تدبیر و قاطعیت شما در امور است و باید همین روال تا تأمین هرچه بیشتر منافع ملی استمرار پیدا کند.

وی بیان کرد: یکی از مزیت‌های مشهدالرضا (ع) آن است که به برکت حضور مضجع مطهر علی ابن موسی‌الرضا (ع)، این کلان‌شهر زیارتی به کانون تعاملات بین‌المللی و حضور کنسولگری کشورهای منطقه تبدیل شود. به همین دلیل، باید این جریان به‌دقت مدیریت شود تا هم کنترل دقیقی بر رفتار و عملکرد این‌ها صورت بگیرد و هم از ظرفیت‌های مشهد برای تجارت بین ‎المللی استفاده شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490566

مهمترین اخبار ایران و جهان: