نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 16:42

روسیه: پهپاد اوکراین بر فراز دریای سیاه منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش اوکراین یک حمله پهپادی ناموفق دیگر بر فراز دریای سیاه صورت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک پهپاد دیگر متعلق به ارتش اوکراین خبر داد.

وزارت دفاع روسیه روز سه‎‌شنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده روسی موفق شد یک پهپاد ارتش اوکراین را بر فراز دریای سیاه منهدم کند.

بنا به بیانیه وزارت دفاع روسیه، این پهپاد اوکراینی قصد حمله به اهدافی در خاک روسیه را داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که نظر به ناموفق بودن ضدحمله اوکراین، که تبلیغات بسیاری برای آن صورت گرفت، رژیم کی یف به شکلی فزاینده ای از رویکرد تروریستی ارعاب مردم با حمله به شهرهای آرام استفاده می کند، راهبردی که هدفی جز کشتن غیرنظامیان و خراب کردن زندگی مردم بی گناه ندارد.

اوایل روز سه‌شنبه نیز وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پدافند هوایی ارتش این کشور ۲ پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان منطقه «بلگورد» در جنوب‌غربی روسیه رهگیری و منهدم کرده است.

«سرگئی سوبیانین»، شهردار پایتخت روسیه دیروز دوشنبه اعلام کرد نیروهای پدافند هوایی ارتش این کشور یک پهپاد مهاجم را در منطقه «لیوبرسی» در نزدیکی شهر مسکو رهگیری و منهدم کردند. به گفته شهردار مسکو «برای نخستین بار این حمله پهپادی هیچ خسارت و تلفات جانی در پی نداشت.»

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور دو پهپاد مهاجم اوکراینی را در آسمان شهرهای بریانسک و کورسک در غرب روسیه منهدم کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475522

مهمترین اخبار ایران و جهان: