نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 22:22

باکو: ایروان پیشنهاد صلح جدیدی را ارائه کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که این کشور پیشنهاد صلح جدیدی را از سوی ارمنستان دریافت کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوز آم، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از دریافت پیشنهاد صلح جدید از سوی ارمنستان خبر داد.

«آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات صلح میان باکو و ایروان همچنان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان همچنین تایید کرد که ارمنستان پیشنهادات جدیدی در خصوص توافق صلح میان دو کشور به باکو ارائه کرده است.

حاجی زاده تاکید کرد که هنوز اطلاعی از تاریخ دیدار بعدی میان «جیحون بایراموف» و «آرارات میرزویان» وزرای امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دست نیست.

آخرین دیدار وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در ۲۵ جولای در مسکو برگزار شد.

تنش‌های اخیر میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با محوریت گذرگاه لاچین درگرفته است. کریدور لاچین تنها مسیری است که ارمنستان را به مرکز قره‌باغ کوهستانی متصل می‌کند.

گروهی از اتباع جمهوری آذربایجان که خود را فعال محیط زیست می‌خواندند، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۱ آذر ۱۴۰۱)، کریدرو لاچین که نیروهای حافظ صلح روسیه در آن مستقر شده‌اند را مسدود کردند.

در پی ادامه دار شدن این اختلافات، ارمنستان چندی پیش به دیوان بین‌المللی دادگستری در شهر لاهه هلند شکایت کرد و این دیوان نیز به نفع ایروان رأی داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1470322

مهمترین اخبار ایران و جهان: