نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 19:25

اقامت حدود 600 هزار مسافر و گردشگر نوروزی در خراسان جنوبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: از نیمه اسفند تا کنون ۵۸۵ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر و گردشگر در خراسان جنوبی اقامت داشته اند.

مرتضی عربی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: از نیمه اسفند تا کنون یک میلیون و ۸۷۹ هزار و ۹۲۳ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده اند.

وی گفت: این افراد از آثار طبیعی، تاریخی، موزه ها، اماکن مذهبی، تفریحی و صنایع دستی استان بازدید کرده اند که بیشترین بازدید‌های ثبت شده از ۱۷ اسفند تا پایان ششم فروردین مربوط به آثار تاریخی و سپس آثار طبیعی و اماکن و آثار مذهبی است.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۸۵ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر و گردشگر در خراسان جنوبی اقامت داشته اند.

به گفته وی از ۵۸۵ هزار و ۲۰۶ نفر مسافر و گردشگری که در خراسان جنوبی اقامت داشته اند ۷۹ هزار و ۱۸۸ نفر در اقامتگاه‌های رسمی میراث فرهنگی شامل مجتمع‌های گردشگری، مهمانپذیرها، بومگردی ها، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع‌های بین راهی و ... اسکان یافته اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین  ۴۵۸ هزار و ۴۵۷ نفر در اقامتگاه‌های غیر رسمی شامل خوابگاه‌های دانشجویی، پانسیون ها، مهمانسرا‌های ادارات، کمپ‌های شهرداری، بوستان‌ها و ...، و ۴۷ هزار و ۳۸۱ نفر در اقامتگاه‌های اضطراری شامل مساجد، حسینیه ها، سالن‌های ورزشی و ... اقامت گزیده اند.

عربی افزود: خراسان جنوبی حدود هزار و یک اثر تاریخی و گردشگری ثبت شده ملی شامل خانه‌های تاریخی، آب انبارها، ارگ، قلعه، مسجد، حسینیه و باغ وجود دارد که از این تعداد پنج اثر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1112966

مهمترین اخبار ایران و جهان: