نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 17:58

پیش بینی آسمان ابری و وزش باد در اردبیل/ احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق استان

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، در بیشتر مناطق استان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

سیاوش محمدی مدیرکل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل  اظهار کرد: بر اساس آخرین تصاویر ماهواره هواشناسی، طی امروز و فردا «یکشنبه ۳ اردیبهشت» جوی نسبتاً پایدار با آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با هوای خنک و وزش باد در سطح استان (در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند و با خیزش گردوخاک محلی) خواهیم داشت.

وی افزود: البته با توجه به شرایط فصلی و محلی، در ساعات بعدازظهر و عصر ضمن رشد ابرهای همرفتی در مناطقی از استان بارش پراکنده (در مناطق مستعد و به‌ویژه در نواحی کوهستانی با رگبار و رعدوبرق توأم با تندباد موقتی و احتمال تگرگ) نیز پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل تشریح کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، بر اساس نقشه‌های هواشناسی با فعالیت سامانه بارشی در منطقه، آسمان استان نیمه‌ابری تا ابری بوده و در بیشتر مناطق استان بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: تمرکز بارش‌ها بیشتر در مناطق جنوبی، مرکزی و شهرستان‌های گرمی و انگوت بوده و اوج بارش‌ها در ساعات بعدازظهر و عصرگاهی توأم با رگبار و رعدوبرق، تندباد موقتی و در نواحی مستعد بارش تگرگ انتظار می‌رود.

محمدی گفت: با توجه به نوع بارش‌های بهاری، در مناطق مستعد استان جاری شدن رواناب و احتمال رخداد سیلاب موقتی وجود دارد.

وی تأکید کرد: طی این مدت هم استانی‌های محترم، از توقف در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164566

مهمترین اخبار ایران و جهان: