نیوز سیتی!
05 اردیبهشت 1402 - 08:48

دغدغه تولیدکننده ملزومات حجاب/ شروع از کارگاه کوچک؛ ارسال به سه استان دیگر

«خانم شعبان‌پور» در منطقه پررفت‌وآمد ساری درحال فعالیت است، مکانی که نه تنها خبری از بدحجابی و شل حجابی نیست بلکه محل رفت و آمد بانوانی است که دیگر برای خرید پوشش خود سردرگم نیستند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، در مقابل بدحجابی و شل‌حجابی که برخی با نام زن، زندگی و آزادی خواسته بحق خود می‌دانند بانوانی با تلاش و پشتکار در عرصه تولید خیال بانوان باحجاب یا چادری را از لحاظ پوشش آسوده کردند.

این روزها فکر خرید مانتوی مناسبی که مطابق با ارزش‌های اسلامی ایرانی افراد باشد دغدغه بسیاری از افراد در جامعه است و گشت و گذار در بازارهایی رنگ و بوی از حجاب برتر را ندارد این نگرانی را بیشتر می‌کند،  به همین دلیل بانوی مازندرانی با آگاهی از این موضوع دست به اقدام ارزشمندی زد و آن هم دوخت مانتوهای عبایی است که همانند چادر است و برای خانم‌هایی که به دلیل داشتن فرزند و سایر نگران پوشش‌شان بودند، زد.

این خانم در منطقه پررفت‌وآمد مرکز استان درحال فعالیت است، مکانی که نه تنها خبری از بدحجابی و شل حجابی نیست بلکه محل رفت و آمد بانوانی است که دیگر برای خرید پوشش خود سردرگم نیستند‌.

مکان فروشگاه با وجود اینکه تابلو و نشانی ندارد اما مکانی نان‌آشنا برای بانوان محجبه است تا بتوانند بهترین انتخاب برای پوشش خود داشته باشند‌.

خانم سودابه شعبان‌پور نیز همانند همه کارآفرینان با دنیایی پر از امید و آرزو وارد این مسیر شد تا برای عملی کردن تصمیم بزرگش که همان حفاظت از گوهر حجاب بوده، گام بردارد.

این فعال حوزه حجاب و عفاف می‌گوید؛ باتوجه به اینکه با مشتریانی سروکار داریم که در کنار اینکه حجاب برتر پوشش‌شان است اما می‌دانند چگونه چادری مناسب‌شان است پس با طراحی اجناس و تولیدات قدم در راه بزرگی گذاشتم.

در کنار فروشگاه، کارگاهی راه‌اندازی کردم تا تولیدات منطبق با سلیقه بانوان باشد و در زمان فروش هم خیلی جالب است بانوان ایده می‌دهند و همین ایده‌ها و بررسی آن موجب شده بهترین‌ها را تولید کنیم، چرا که تولیدات از زمان تولید تا عرضه زیاد در فروشگاه نمی‌ماند و خیلی زود باید به فکر سفارش تولیدات جدید باشیم.

*مانتو‌یی‌هایی که چادری شدند

به گفته شعبان‌پور، طی این سال‌ها با خانم‌هایی مواجه شدم با وجود اینکه موافق چادر نبودند اما عباپوش شدند و یا اینکه با خانم‌هایی مواجه می‌شویم که چادر ساده و معمولی می‌گذاشتند و از زمانی که روی حجاب تخصصی کار کردیم لباس‌ها زیبا شدند به‌طوری‌که باعث شد خیلی از مانتویی‌ها به سمت چادر سوق یابند.

وقتی هم انتخاب‌شان چادر شد می‌گفتند، اگر حجاب اینقدر زیبا بود ما انتخاب می‌کردیم، این حرف خیلی از خانم‌هایی بود که از فروشگاه خرید کردند.

* اعمال نظارت جدی بر تولیدات نامتعارف

این فعال حوزه حجاب و عفاف می‌گوید؛ واقعا متاسفم می‌شویم در ویترین فروشگاه‌ها با مانتوها و شومیزهای کوتاه و بدون دکمه و جلوباز مواجه می‌شویم درحالی‌که باید نگاه بر این باشد هر چه تولید و روانه بازار شود مردم می‌پوشند پس باید با اعمال نظارت‌های جدی جلوی این تولیدات گرفته شود، همه دغدغه‌مندان در این حوزه حرف‌شان همین است.

نکته قابل توجه این فروشگاه وجود طرح‌های مختلف چادر بود که به هر فردی کمک می‌کند تا بهترین انتخاب داشته باشد و همین تولیدات را متمایز می‌کند.

* قیمت چادر؛ دردسر چادری‌ها

به‌عنوان فردی که هر روز با خانم‌های محجبه سروکار داریم و بر خود وظیفه می‌دانم به این مهم اشاره کنم و آن هم افزایش قیمت پارچه‌های چادری است که بانوان را نگران کرده است مشکلات را برای خانواده‌های با چند فرزند چادری دوچندان کرده است‌ که‌ امیدواریم در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شود.

به گزارش فارس، حالا دیگر تولیدات این بانو تنها محدود به یک شهر نیست بلکه به تهران، آمل و اکنون هم قم چادر ارسال می‌کند، این فعال در حوزه عفاف و حجاب و فعالان دیگر گام‌های خوبی در بحث ترویج فرهنگ عفاف در جامعه برداشتند که نوید آینده روشنی برای آینده می‌دهد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1168766

مهمترین اخبار ایران و جهان: