نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 13:42

بازگشایی «گردنه بیژن» در دنا آغاز شد/ اصلاح ۱۱ نقطه حادثه خیز

یاسوج_ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازگشایی «گردنه برفگیر بیژن» با اعزام تجهیزات راهداری در شهرستان دنا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابد محمدی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: بازگشایی گردنه بیژن که با چندین متر برف در فصل زمستان مسدود شده بود، آغاز شد.

محمدی تصریح کرد: با توجه به ارتفاع چندین متری برف در منطقه و اهمیت ایمنی تردد مردم، این جاده از فصل پاییز مسدود اعلام شده بود.

محمدی با بیان اینکه پراکندگی روستاها در استان زیاد است، ابراز داشت: دولت نگاه ویژه ای به محرومیت زدایی روستایی دارد.

محمدی از وجود ۴ هزار و ۴٠٠ کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و بیان کرد: دو هزار و ۳٠٠ کیلومتر راه روستایی آسفالته است.

وی افزود: با تلاش شکل گرفته، ۱۱٠ کیلومتر آسفالت راه روستایی در سال گذشته انجام و افزایش ۴ برابری راه روستایی در سال ۱۴٠۱ به نسبت سال ۱۴٠٠ را داشتیم.

محمدی تصریح کرد: برای سال جاری ۱۳٠ کیلومتر راه روستایی در دست آسفالت داریم که هدفگذاری ما فراتر از ۱۵٠ کیلومتر آسفالت در سال ۱۴٠۲ است.

فوت ۲۳۳ نفر در جاده‌های استان

بازگشایی «گردنه بیژن» در دنا آغاز شد/ اصلاح ۱۱ نقطه حادثه خیز

مدیرکل راهداری استان با بیان اینکه یکی از معضلات راه‌ها، نقاط حادثه خیز است، عنوان داشت: ۲۳۳ نفر طی سال گذشته در حوادث جاده‌ای استان فوت شدند که افزایش ۱۹ درصدی به نسبت سال ۱۴٠٠ را نشان می‌دهد.

وی از ثبت ۶۳ میلیون تردد در جاده‌های استان طی سال ۱۴٠۱ خبر داد و گفت: این آمار افزایش ۳۸ درصدی به نسبت سال ۱۴٠٠ داشته است.

محمدی با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال ۱۸ درصد کاهش تلفات را داشتیم، ابراز داشت: در مجموع طی فروردین ماه سال جاری ۵۱ درصد کاهش تلفات جاده‌ای رقم خورد.

مدیرکل راهداری استان با اشاره به اینکه ۳۵ کیلومتر قرارداد نصب نیوجرسی در استان انجام شده است، عنوان کرد: نصب نیوجرسی به طول ۱۵ کیلومتر با اولویت محور حادثه ساز یاسوج به اصفهان انجام شد.

محمدی از رفع ایراد ۴۵ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد و گفت: برای ۱۱ نقطه باقیمانده قرارداد عقد شده است.

وی نقاطی در محورهای یاسوج به شیراز و محور باشت_ چرام را از جمله موارد هدفگذاری شده برای رفع نقاط حادثه خیز دانست و گفت: پروژه رفع نقاط حادثه خیز در محدوه گردنه «مله شوره تا تونل گل زردی» ۳۵ درصد پیشرفت دارد.

محمدی افزود: امید است تا پایان سال ۱۴٠۲ تحقق رفع نقاط حادثه خیز را داشته باشیم.

وی از بهبود روشنایی سه تونل در استان خبر و گفت: نصب تجهیزات روشنایی در محور یاسوج به بابامیدان انجام شده و پروژه روشنایی ۶ تونل از ۱۲ تونل محور یاسوج به اصفهان نیز انعقاد قرارداد شد.

محمدی تصریح کرد: فعالیت‌های این اداره کل در سه بخش راهداری و نگهداری راه‌ها، ساخت و نگهداری راه روستایی و حمل و نقل پوشش داده می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1187822

مهمترین اخبار ایران و جهان: