نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 10:50

نکات ضروری در تماس با اورژانس ۱۱۵

مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه با یادآوری نکات ضروری در تماس با اورژانس ۱۱۵، گفت: هنگام تماس با عوامل اورژانس خونسردی خود را حفظ کنید و آرام باشید.

اکبر آزادی، مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با ارائه چند پیام آموزشی در هنگام تماس با ۱۱۵، اظهار کرد: هنگام تماس با عوامل اورژانس خونسردی خود را حفظ کنید و آرام باشید.

وی در خصوص تماس حوادث ترافیکی و تصادفات، گفت: محل دقیق حادثه و تعداد مصدومان را به اطلاع همکاران در اورژانس ۱۱۵ برسانید و تلفنی که با آن تماس گرفتید در دسترس باشد و آن را مشغول نکنید.

مسؤول روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان کرمانشاه تصریح کرد: از قبل محل پایگاه اورژانس ۱۱۵، هلال احمر، آتش‌نشانی و پلیس را شناسایی کنید چون در زمانی که دسترسی به تلفن ندارید؛ خیلی کمک کننده هستند.

وی با توصیه به یادگیری کمک‌های اولیه، گفت: با یادگیری کمک‌های اولیه در شرایط بحران اقداماتی نظیر کنترل خونریزی، احیای قلبی ریوی، جابه‌جایی و حمل صحیح مصدوم را می‌توانید انجام دهید.

آزادی خاطرنشان کرد: شیرفلک‌های اساسی آب، برق و گاز را در منازل و ادارت از قبل شناسایی کنید؛ محل پناه‌گیری در زمان بحران به‌خصوص زلزله را نیز از قبل شناسایی کنید و پناه‌گیری در این محل‌ها را به کودکان و سالمندان آموزش دهید.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1132822

مهمترین اخبار ایران و جهان: