نیوز سیتی!
03 فروردین 1402 - 12:40

ثبت بیش از ۲۳ میلیون سفر نوروزی فقط در روز گذشته/ بارش برف و باران در جاده‌های ۴ استان

رئیس پلیس راه راهور کشور از ثبت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار سفر نوروزی فقط در روز گذشته خبر داد.

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه راهور کشور در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر بارش برف و باران را در برخی از محورهای استان مازندران و همچنین بارش باران را در محورهای استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان را شاهد هستیم.

وی با بیان این مطلب که هشدار نارنجی برای استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی صادر شده است از رانندگانی که قصد تردد در محورهای این دو استان را دارند درخواست کرد که با توجه به بارندگی و لغزندگی معابر در نظر داشته باشند که عدم رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مجاز می توانند منجر به سرخوردگی و واژگونی خودرو و وقوع تصادفات شود.

رئیس پلیس راه کشور در ادامه از ثبت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد برای روز دوم فروردین سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این آمار تردد نسبت به روز اول فروردین از افزایش ۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه آمار تردد در روز دوم فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است افزود: همچنان شاهد بار رفت مسافران نوروزی هستیم.

رئیس پلیس راه کشور تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از جمله مواردی است که می تواند منجر به وقوع حوادث و تصادفات شود.

وی به رانندگان توصیه کرد: بعد از هر دو ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1105957

مهمترین اخبار ایران و جهان: