نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 12:12

بارزانی در آستانه سفر به بغداد: صبر طولانی ما به معنای ضعف ما نیست

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با اشاره به این‌که بزودی برای حل مشکلات میان اربیل و دولت فدرال به بغداد سفر خواهد کرد، گفت: «صبر طولانی ما به معنای ضعف ما نیست».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسرور بارزانی» رئیس دولت منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه، ۱۳ سپتامبر) از قصدش برای سفر به بغداد در راستای حل مشکلات میان اربیل و دولت فدرال خبر داد. 

به نوشته «بغداد الیوم»، وی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و مراسم افتتاح یک دبیرستان در روستای «الکوریه» از توابع اربیل، گفت: «صبر طولانی ما به معنای ضعف منطقه کردستان نیست، بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد این است که نگذاریم مشکلات بین ما و بغداد شکل دیگری به خود بگیرد».

وی افزود: «ما به دنبال حل مسالمت‌آمیز مشکلات باقی‌مانده میان خود هستیم و باید تمامی حقوق مالی و حقوق اساسی مردم کردستان را تضمین کنیم».

بارزانی بدون اشاره به تخلف‌های نفتی اربیل و تعهدش در قبال دولت فدرال ادعا کرد: «مایلیم با احزاب سیاسی دیدار کنیم و علت این رفتار بد با مردم کردستان را جویا شویم، وقتی مردم کردستان همه عراقی‌ها را در آغوش می‌گیرند و از آن‌ها استقبال می‌کنند. در چنین شرایطی انتظار می‌رود که اکنون مردم عراق نیز از حقوق مردم کردستان دفاع کنند. ما می خواهیم بدانیم؛ چرا آن‌ها سیاست گرسنگی دادن به مردم کردستان را در پیش گرفته‌اند».

نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق افزود: «ما معتقدیم و باور داریم که پیروزی منطقه کردستان یک پیروزی برای همه عراق است و شکوفایی اقتصادی در منطقه کردستان به منزله بهبود شرایط اقتصادی برای کل عراق است».

مسرور بارزانی پیشتر نیز، در پیامی شدید اللحن به احزاب سیاسی دولت فدرال عراق تاکید کرده بود که منطقه کردستان از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد و مشکل میان اربیل و بغداد محدود به پرونده حقوق‌ها و مسائل مالی نیست. بیشتر حقوق منطقه کردستان در قانون اساسی نقض می‌شود. 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1498213

مهمترین اخبار ایران و جهان: