نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 16:10

۶۰ درصد مواد شوینده کشور در استان قزوین تولید می‌شود

قزوین- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین قطب تولید شوینده در کشور است، گفت: بیش از ۶۰ درصد شوینده کشور در قزوین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله افضلی ظهر سه شنبه در مراسم جشن احیای ۹۲ واحد صنعتی استان قزوین که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار کرد: ۳ هزار و ۶۵۰ شرکت و واحد تولیدی در استان قزوین دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد شوینده کشور در قزوین تولید می‌شود، افزود: بیش از ۱۳۰۰ نوع محصول و کالا در واحدهای تولیدی استان قزوین تولید می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: استان قزوین قطب تولید شوینده و شیشه در کشور و پیشرو در صنایع مهمی همچون پتروشیمی، نساجی و لوازم خانگی است.

وی از افزایش بیش از ۳۰ درصدی تعداد واحدهای تولیدی در استان قزوین در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: در دولت سیزدهم یک هزار و ۳۵۰ واحد صنعتی جدید در استان قزوین پروانه بهره برداری دریافت کرده‌اند.

افضلی با بیان اینکه با راه اندازی این واحدها برای بیش از ۴۵ هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است، تاکید کرد: این واحدها با سرمایه‌ای بالغ بر ۶۵۷ هزار میلیارد ریال راه اندازی شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: ۱۴۲ شرکت دانش بنیان نیز در استان قزوین فعال بوده و به بخش تولید و صنعت کمک می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1475457

مهمترین اخبار ایران و جهان: