نیوز سیتی!
17 مهر 1402 - 12:04

پرداخت تسهیلات مسکن در شهرستان آبدانان

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان گفت: بنیاد مسکن به ۲ صورت طرح مسکن ملی و خودمالکی تسهیلات ارائه می‌دهد.

محمود نورمحمدی رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان، صبح دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مسکن جزء شاخه های اصلی وظایف بنیاد مسکن است، گفت: بنیاد مسکن به ۲ صورت طرح مسکن ملی و خودمالکی خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: در طرح خودمالکی تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با تنفس ۲ ساله و قابل تمدید تا ۳ سال و اقساط بازپرداخت ۲۰ ساله که حدود (۱/۴۰۰ هزار تومان) است به متقاضیان پرداخت کرده ایم. 

نورمحمدی در راستای طرح خودمالکی گفت: حدود ۵۹۳ نفر معرفی به بانک داشته ایم که تاکنون ۴۹۹ نفر با حمایت بانک مسکن و بانک ملی پرداخت شده است و این آمار نسبت به شهرستان های دیگر قابل قیاس نیست.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان آبدانان با اشاره به پرداخت تسهیلات به مجردین و متاهلین افزود: متقاضیان با داشتن ضمانت زنجیره ای می توانند برای طبقه  اول و دوم در صورت رعایت باکس پله برای طبقه دوم، تسهیلات دریافت کنند‌.

نورمحمدی گفت: ما برای روستائیان تسهیلات مکمل در نظر گرفته ایم و برای ۳۲ فقره از افراد بی بضاعت، مبلغ ۵۰ میلیون بلاعوض، ۱۰ تن سیمان، ۲ تن میلگرد پرداخت کرده ایم.

وی افزود: طرح نهضت مسکن ملی از طریق واگذاری زمین بدون معارض توسط اداره راه و شهرسازی صورت می‌گیرد که یک قطعه ۳۲ واحدی بدون معارض توسط بنیاد مسکن در حال آماده سازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در صورت حمایت بیشتر دولت از طرح مسکن ملی، نرخ اجاره مسکن کاهش پیدا کرده و سرمایه داران شهرستان به جای ساختن چند خانه و گرفتن کرایه های سرسام آور، سرمایه خود را در تولید نهادینه می کنند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1532557

مهمترین اخبار ایران و جهان: