نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 13:18

افزایش همکاری‌های مشترک زنجان و منطقه آزاد کیش

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش همکاری‌های مشترک زنجان و منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری شب‌های فرهنگی زنجان در کیش، انجام مسافرت معکوس از کیش به زنجان، برگزاری تورهای مشترک از زنجان به کیش و بالعکس از جمله موضوعاتی است که قرار است در آینده اجرایی شود.

به‌گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، با اشاره به دیدار با رئیس و هیأت مدیره منطقه ازاد کیش، معاون گردشگری سازمان روسای دفاتر مسافرتی و گردشگری استان‌ها و جوامع صنفی و حرفه‌ای کیش و رئیس جامعه دفاتر مسافرتی کشور اظهار داشت: این دیدار و تعاملات نتایج بسیاری مثبتی برای استان خواهد داشت.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به اینکه نخستین نتیجه مثبت این دیدار معرفی ظرفیت‌های زنجان در کل کشور بود، اضافه کرد: برخی از سران حاضر در نشست شناخت کافی از استان زنجان نداشتند که این نشست مشترک موجب معرفی این ظرفیت‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه در این نشست مشترک راهکارهای تعامل و همکاری مشترک بین زنجان و منطقه آزاد کیش مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: برگزاری شب‌های فرهنگی زنجان در کیش، انجام مسافرت معکوس از کیش به زنجان، برگزاری تورهای مشترک از زنجان به کیش و بالعکس از جمله موضوعات مطروحه بود که قرار شد در آینده اجرایی شود.

صفوی تصریح کرد: یکی دیگر از موارد طرح شده در این نشست مشترک برگزاری نمایشگاه صنایع دستی از آثار هنرمندان زنجانی در کیش بود که مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

وی از سفر قریب الوقوع مدیرعامل منطقه آزاد کیش به زنجان با هدف دیدار با استاندار زنجان خبر داد و گفت: این سفر کاری برای انجام تفاهمات اولیه در ارتباط با برقراری پرواز زنجان کیش و بالعکس انجام خواهد شد.  

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ضمن مثبت ارزیابی کردن برگزاری این نشست مشترک گفت: با توجه به اینکه روسای انجمن‌های دفاتر مسافرتی استان‌های مختلف کشور در این نشست حضور داشتند، فرصتی فراهم شد که زنجان به کل کشور شناسانده شده و ظرفیت‌های مغفول آن بیان و معرفی شود.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268313

مهمترین اخبار ایران و جهان: