نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 18:36

خبر خوب وزارت علوم برای دانشجویان دستیار فناوری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم خبر خوبی به دانشجویان همکار با دانش‌بنیان‌ها در کهگیلویه و بویراحمد داد.

علیرضا زراسوند مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری و نوآوری وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در گچساران اظهار کرد: در بازدید سه روزه که از کهگیلویه و بویراحمد انجام دادیم جلسات خوبی با مقامات این استان برگزار شده است، که عمدتاً علایق ما در حوزه توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

 وی بیان کرد: در مرکز، شاخص‌ها و آمار و ارقامی داریم که در استان ها آنها را چک کرده و بررسی می‌کنیم.

 مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم تصریح کرد: دیدار خوبی با استاندار و مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد و بازدیدهایی از شرکت های دانش بنیان این استان صورت گرفته است.

 زرآسوند با اشاره به افتتاح یک مرکز نوآوری و کارآفرینی در یاسوج عنوان کرد: این یک اتفاق خوب و مهم برای کهگیلویه و بویراحمد است که یک مرکز با استانداردهای فوق العاده بالا افتتاح شده است.

 وی گفت: برای راه اندازی این مرکز استاندار کهگیلویه و بویراحمد بسیار کمک کردند اما واقعیت این است که هنوز با شرایط ایده آل شاخصی که در حوزه فناوری وجود دارد این استان فاصله دارد.

 مدیرکل پشتیبانی امور فناوری نوآوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای فرزندان مستعدی است در بازدید هایی که از پارک فناوری دیگر استان‌های همجوار صورت گرفته شرکتهای دانش بنیان وجود دارد که می تواند در گچساران تولیدات خود را ارائه کنند اما به دلیل نبود فضایی که باید به آنها اختصاص داده شود مجبور به اجرای تولیدات خود در دیگر استان ها هستند.

 زرآسوند بیان کرد: اولویت اول خود را توسعه زیرساخت در کهگیلویه و بویراحمد قرار دادیم، پارک این استان یک پارک نوپا بوده که از زمان مجوز صادر شده که در دو سال اخیر بوده مسیر خوبی را طی کرده است، اما هنوز مشکلاتی در حوزه زیر ساختی این پارک در مرکز کهکیلویه و بویر احمد وجود دارد.

وی با اشاره به قول استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای برطرف شدن برخی از این مشکلات افزود: در سفر پیش روی رئیس جمهور به این استان امید می رود فناوری و توسعه زیرساخت های آن از اولویت‌های مصوبات این سفر باشد و مسئولین آن را جدی بگیرند.

مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم ادامه داد: در سال گذشته با افزایش ۱۰۰۰ عددی در شرکت های دانش بنیان کشور آمار اشتغال ۳۵ هزار شغل در ایران توسط شرکت های دانش بنیان در حوزه وزارت علوم محقق شده که این خود یک اتفاق بزرگ است.

وی گفت: راه برون رفت کشور از مباحث اشتغال، کارآفرینی و مشکلاتی که وجود دارد شرکت های دانش بنیان است.

 مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم اضافه کرد: در حوزه گچساران از مرکز رشد بازدید کردیم و مسئولان فضای بسیار خوبی را در این شهرستان به فناوری اختصاص داده‌اند، که جا دارد از زحمات نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس فرمانداری و دیگر مسئولان شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

 زآاسوند اضافه کرد: بهترین نقطه شهر را به موضوع اختصاص داده اند و اعتباراتی را نیز در مرکز استان برای تکمیل این مرکز اختصاص داده ایم اما اعتبارات ما محدود می باشد.

وی گفت: برای تکمیل این مرکز در گچساران باید برخی مباحث قانونی در استان پیگیری شود و برای ایجاد محوطه سازی و کمک به فضایی بهتر در این مرکز مسئولین شهرستان و نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نیز به یاری ما بشتابند.

 مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم اظهار کرد: قرار است در مرکز رشد گچساران ۸۰ فضا را برای شرکت ها و واحدهای فناوری اختصاص دهیم، تاکید ما در شهرستانها واحدهای فناوری است زیرا ورودی شرکت های دانش بنیان فناوری است.

زرآسوند تصریح کرد: این ۸۰ فضا در گچساران یک اتفاق بزرگ بوده و می توانند فرزندان بسیاری از این شهرستان را مشغول به کار کند و قول خواهیم داد در دو سال آینده اکوسیستم و نوآوری گچساران با این مرکز متحول خواهد شد.

 مدیرکل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم خاطرنشان کرد: یک اتفاق خوب در دانشگاه یاسوج رخ داد سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران در راستای رسالت های ملی و حاکمیتی که دارد ۳۰ پروژه را برای ۳۰ استان تعریف کرده است.

 زرآسوند ادامه داد: اولین تفاهم‌نامه اولین پروژه بین این سازمان با استانداری کهگیلویه و بویر احمد به صورت چهارجانبه روز گذشته در یاسوج بسته شد.

 وی با اشاره به اینکه این تفاهم نامه بین دانشگاه، معاونت فناوری، سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران، پارک علمی و فناوری می باشد، اظهار کرد: یک نیاز بومی استان که با اولین پروژه کلان ملی دیروز در یاسوج کلید خورد و قرار است متولی آن دانشگاه باشد از شرکت های دانش بنیان برای رفع این مشکل استفاده خواهد شد و همه هزینه ها توسط سازمان پژوهش ها پرداخت می گردد.

زرآسوند ادامه داد: ما یک طرح خوب و موفقی را داشتیم که مقام معظم رهبری از آن استقبال و آن را تایید کردند.

 وی گفت: طرح استفاده از دستیار فناوری است که شرکت های دانش بنیان و پارک علم و فناوری و این مرکز رشد بچه های دانشگاه را در مقاطع کاردانی کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا می توانند برای فرصت مطالعاتی به شرکت ها و واحدهای فناوری ما آمده در شش ماه در این مراکز مستقر شوند.

مدیر کل پشتیبانی و امور فناوری نوآوری وزارت علوم اظهار کرد: در شش ماه زمان استقرار آنها همه حقوق این مدت زمان را به آنها پرداخت خواهیم کرد بند قانونی دارد که مسئولین شهرستانی باید ۵۰ درصد هزینه آن را تقبل کنند اما برای کهگیلویه و بویر احمد و گچساران این را مستثنی کردیم و تمام هزینه‌ها را در این طرح پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ ۸۲۰۳۳

منبع: فارس
شناسه خبر: 1214413

مهمترین اخبار ایران و جهان: