نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 23:07

راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است

ساری- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران از راهیان نور به عنوان رزمایش بزرگ فرهنگی که دارای آثار و برکات فراوان است، یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالله ملکی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از عوامل اجرایی راهیان نور مازندران با تقدیر از سپاه کربلا که در راهیان نور، روایتگری و خادمی شهدا نقش ویژه‌ای داشت، هدف این مراسم را تکریم از این عزیزان و فعالین دست اندر کار راهیان نور استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین نقش رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز وظیفه همگان است، یکی از راه‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس را تدوین کتاب عنوان کرد و افزود: کتاب نقش نهادها و یگان‌های مختلف از جمله یگان دریایی لشکر ۲۵ کربلا را در دستور کار قرار دادیم.

سردار ملکی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار به عنوان دبیر ستاد راهیان نور در استان فعال است، ادامه داد: جلسه ستاد راهیان نور پایان سال گذشته با حضور دست اندرکاران در استانداری برگزار شد و سپاه در بحث اعزام دانش آموزی، دانشجویی و محلات خیلی خوب کار کردند.

این مسئول با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اضافه کرد: این مرکز هم محل بازدید راهیان نور دانش آموزی است و باید برای اعزام دانش آموزان از سراسر استان برنامه ریزی شود تا راهیان نور استان تعطیل نشود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران راهیان نور رزمایش و جریان بزرگ فرهنگی است که امروز شاهد آثار و برکات آن در جامعه و به خصوص در بین نسل جوان هستیم که هر ساله به تعداد زائرین سرزمین‌های نور اضافه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1214813

مهمترین اخبار ایران و جهان: