نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 17:07

طرح موضوعات اختلافی ریشه در توطئه کشورهای فرامنطقه ای دارد

نماینده مردم هرمزگان گفت: موضع ایران همواره موضع واحدی در زمینه مالکیت خود بر جزایر سه گانه بوده است و طرح مستمر این موضوع از سوی برخی کشورهای جنوب خلیج فارس، بازی در پازل بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه است.

محمد آشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: طرح ادعاهای واهی در مورد مالکیت جزایر سه گانه ایران در خلیج فارس، هیچ گاه مورد قبول ایران نبوده و نیست.

وی با بیان این که ایران بر سر مالکیت خود بر جزایر ایرانی 3 گانه در خلیج فارس بارها موضع مقتدرانه خویش را اعلام و بر مواضع صلح جویانه خود در مورد کشورهای منطقه تأکید کرده، افزود: این که هر از گاهی کشورهای جنوبی خلیج فارس با صدور بیانیه هایی بدنبال طرح مباحث اختلاف افکن باشند، عملا راه به جایی نخواهند برد.

آشوری اضافه کرد: موضع ایران همواره موضع واحدی در زمینه مالکیت خود بر جزایر سه گانه بوده است و طرح مستمر این موضوع از سوی برخی کشورهای جنوب خلیج فارس، بازی در پازل بیگانگان برای اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه است.

نماینده مردم بوموسی، بندرعباس، بندرخمیر، حاجی آباد و قشم در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: هرگاه که کشورهای منطقه بدنبال بهبود روابط سیاسی خود با یکدیگر هستند، برخی کشورهای فرامنطقه ای با تحریک در این زمینه ها، بدنبال ایجاد تفرقه و اختلاف و دامن زدن به اختلاف ها هستند تا بتوانند منافع خود را در این میان تأمین کنند و به حضور استعمارگونه خود در منطقه ادامه دهند.

وی در پایان بر ضرورت برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از جزایر ایرانی خلیج فارس با ایجاد رونق اقتصادی برای مردمان ساکن در آن و نیز ایجاد بسترهای مناسب گردشگری و عمرانی در آنها برای بهره مندی همه ایرانیان از این ظرفیت ها تأکید کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1623213

مهمترین اخبار ایران و جهان: