نیوز سیتی!
14 دی 1402 - 11:43

وزیر اقتصاد قرقیزستان خواستار رفتار محترمانه با گردشگران خارجی شد

وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان خطاب به مردم این کشور از آنها خواست با گردشگران خارجی محترمانه رفتار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان خطاب به مردم این کشور از آنها خواست با گردشگران محترمانه رفتار کنند.

وی گفت: دوستان، همتایان و شهروندان عزیز قرقیزستان! از طرف خودم و وزارت اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان سال نو 2024 میلادی را به شما صمیمانه تبریک می‌گویم.

امانگلدیف اظهار داشت: تصمیم گرفتم پیام مهمی در رابطه با بخش گردشگری کشورمان ارائه کنم. همه ما می‌دانیم که بخش گردشگری در کشورهای توسعه یافته بسیار رشد داشته است. بیایید ترکیه یا «دبی» را در نظر بگیریم. سالانه حدود 40 میلیون گردشگر به ترکیه می‌آیند. حساب کنید خزانه کشور از همین صنعت گردشگری چقدر درآمد کسب می‌کند.

وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان ادامه داد: اگر «دبی» را در نظر بگیریم، جمعیت محلی حدود سه میلیون نفر است اما تعداد گردشگران از سطح 15 میلیون نفر فراتر می‌رود که شامل هندی‌ها، پاکستانی‌ها، بنگلادشی‌ها و فیلیپینی‌ها می‌شود. بابت برخورد دوستانه مردم محلی گردشگران زیادی به «دبی» سرازیر می‌شوند. به همین دلیل صنعت گردشگری به سرعت توسعه می‌یابد.

امانگلدیف عنوان کرد: اما در مورد ما چطور است؟ وقتی گروهی از دانشجویان هندی یا پاکستانی یا سایر گردشگران را می‌بینیم، شروع به انتقاد از آنها می‌کنیم. اگر به همین منوال ادامه پیدا کند، بخش گردشگری ما چگونه توسعه می‌یابد و خارجی‌هایی که چنین شکایاتی را درک می‌کنند، چگونه به کشور ما می‌آیند؟! متأسفانه این وضعیت بسیار ناراحت کننده است.

وی خاطرنشان کرد: برای یک فرد آگاه هر دانشجو یا هر گردشگری  به مثابه یک سرمایه‌گذار مستقیم است. باید بدانیم که اقامت و تردد آنان برای ما کسب درآمد است. وقتی گردشگران را می‌بینیم باید با شادی و احترام با آنها رفتار کنیم.

ما باید درک کنیم که آنها برای همیشه در سرزمین ما باقی نخواهند ماند. باید بدانیم که پولی که از هر گردشگر باقی می‌ماند برای توسعه بخش گردشگری کشورمان هزینه می‌شود. وقتی که رفتارمان با گردشگران را تغییر دهیم، صنعت گردشگری رو به جلو خواهد رفت.

وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان افزود: همه کشورهای در حال توسعه آرزو  می‌کنند که گردشگران زیادی به کشورشان بیایند. آنها در تلاشند تا همه شرایط را برای این کار فراهم کنند. زیرا آنها به خوبی می‌دانند که گردشگری چگونه می‌تواند برای آنها و کشورشان مفید باشد.

امانگلدیف همچنین اظهار داشت: بیایید با دانشجویان خارج از کشور و گردشگران کشورهای دیگر با احترام رفتار کنیم. وقتی که گردشگری قرقیزستان گسترش و توسعه یابد گردشگران به اماکن شگفت انگیز ما که به آنها افتخار می‌کنیم، جذب خواهند شد. گردشگری در قرقیزستان به سوی توسعه گام برمی‌دارد. بیایید همه ما در توسعه گردشگری در قرقیزستان سهم خود را داشته باشیم!

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1626313

مهمترین اخبار ایران و جهان: