نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 13:20

مرمت بافت تاریخی محله «ته ده» بیرجند/پیشنهادی برای خانه هادوی

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: بافت تاریخی محله «ته ده» بیرجند با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان مرمت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی شاه وردی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: نوروز سال جاری اتفاقات بسیار خوبی در حوزه اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی رخ داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۰ دقیقه تولید محتوا داشتیم، بیان کرد: یکی از اتفاقات مهمی که پیگیر آن هستیم، تهیه یک بسته برای فصل گردشگری خراسان جنوبی است.

تدوین یک بسته برای فصول گردشگری خراسان جنوبی

شاه وردی ادامه داد: برنامه ریزی ما بر این است که سه ماه مهر، آبان و آذر را به عنوان ماه‌های هدف گردشگری استان قرار داده و در راستای جذب گردشگر رویدادهای و جشنواره‌های مرتبط با حوزه گردشگری را به این ماه‌ها منتقل کنیم.

شاه وردی افزود: این موضوع نیاز به هم افزایی همه ادارات و دستگاه‌های مرتبط دارد که خواستاریم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های میراث معرفی چهره‌های شاخص شهرستان‌ها است، گفت: یکی از چهره‌های فرهنگی بسیار مهم در خراسان جنوبی مرحوم آیت الله هادوی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر خانه مرحوم هادوی در ملکیت راه و شهرسازی است، ادامه داد: ما پیشنهاد داده‌ایم که این خانه در ملکیت راه و شهرسازی باقی بماند ولی در طی یک قرارداد، بهره برداری آن به میراث فرهنگی واگذار شود که تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

یک پیشنهاد برای بهره برداری از خانه مرحوم هادوی

شاه وردی با اشاره به اینکه البته در حوزه بازسازی و مرمت خانه مرحوم هادوی همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند، یادآور شد: سال گذشته در زمینه مرمت خانه مرحوم آیت الله هادوی حدود ۱۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم.

وی در زمینه خانه شریف و امکان بازدید از آن ادامه داد: خانه شریف به صورت کامل به بهره برداری نرسیده و در صورت بهره برداری کامل و فعالیت قالب بوتیک هتل باید همیشه باز باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه مرمت بافت فرسوده شهرستان‌های استان برنامه ریزی های بسیار دقیقی داشته‌ایم، گفت: به عنوان مثال برای مرمت بافت محله «ته ده» بیرجند حدود ۴.۵ تا پنج میلیارد تومان در نظر گرفتیم.

شاه وردی با بیان اینکه در زمینه مرمت و بهسازی بافت قدیمی شهرستان‌ها به دنبال استفاده از ظرفیت ستاد بازآفرینی هستیم، ادامه‌داد: برای بافت قدیمی ثبت شده در شهرستان بشرویه دو میلیارد تومان و برای خوسف یک میلیارد تومان گذاشتیم.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از خبرنگاران فعال در ستاد خدمات سفرهای نوروزی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1179813

مهمترین اخبار ایران و جهان: