نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 14:55

ورود ۱۷ هزار پرونده تخلفات صنفی به تعزیرات حکومتی کرمانشاه

معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت: در ۹ ماه امسال ۱۷ هزار پرونده تخلفات اصناف در حوزه کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه وارد شده است.

جلال عزتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به طرح نظارتی ویژه شب یلدا در کرمانشاه، اظهار داشت: طرح ویژه نظارت بر بازار شب یلدا از 20 آذرماه آغاز شده که در این طرح 31 تیم شامل 18 تیم در شهر کرمانشاه و 13 تیم در سایر شهرستان‌ها بر سه کالای آجیل و خشکبار، میوه و نان شیرینی نظارت دارند.

وی با بیان اینکه قیمت بسیاری از کالاها به کیفیت آن نیز بستگی دارد، عنوان کرد: نرخ‌های مصوب مرجع قانونی برای تعزیرات حکومتی ملاک است و هیچ واحدی حق ندارد به بهانه اجاره بهای بالاتر قیمت را افزایش دهد.

عزتی گفت: 70 تا 80 هزار واحد صنفی در استان وجود دارد و با 20 یا 30 مأمور سازمان جهاد کشاورزی امکان نظارت لحظه‌ای بر تمام این واحدها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در 9 ماه ابتدای امسال 17 هزار پرونده تخلف در حوزه کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی وارد شده است افزود: ورود پرونده به تعزیرات استان نسبت به تراکم جمعیت چهار تا پنج برابر استان‌های دیگر است و در مقایسه با استان‌های همجوار بسیار بیشتر است و این نشان دهنده بیشترین نظارت و بازرسی و همین طور بیشترین تخلفات است.

معاون اجرای تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان کرد: حکم 90 درصد پرونده‌های ورودی به استان صادر شده و به هر پرونده طی سه تا چهار روز رسیدگی می‌شود.

عزتی گفت: ما باید به سمت پلمب و ابطال پروانه برویم زیرا مجازات و جزای نقدی پاسخگو نیست، زیرا به طور نمونه واحد صنفی که بیش از 65 مورد تخلف دارد رأفت اسلامی و قانونی برای آن صدق نمی‌کند و تنها ابطال پروانه باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کشتارگاهی در استان 32 میلیارد تومان، خبازی 600 میلیون تومان و عرضه کننده مواد غذایی نیز یک میلیارد و 200 میلیون تومان جریمه شده‌اند، افزود: در گذشته بیشترین تخلفات در حوزه خبازی‌ها بود، اما کنون شرایط بهتر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 918013

مهمترین اخبار ایران و جهان: