نیوز سیتی!
24 خرداد 1402 - 03:30

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری: شرایط همین است و نمی‌توانیم معجزه کنیم

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: در سال های گذشته کار خاصی در این رشته صورت نگرفته و قرار نیست ما هم در این مدت کم معجزه کنیم.

رسول اسدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده در قهرمانی آسیا اظهار داشت: اگر بحث مدال آوری باشد و انتقادات به این سمت باشد به نظرم درست نیست چون قرار نبود ما اصلاً بتوانیم در این رقابت‌ها مدال بیاوریم. خارج از تصور بود که در این چند ماه تحولی ایجاد شود. البته یکسری اشتباهاتی کادر فنی مرتکب شدند که حتما باید بررسی شود.

وی در مورد اینکه بیش از یک سال و نیم در فدراسیون حضور داشت و چطور تنها به چند ماه اشاره می‌کنید، گفت: درست است یک سال و نیم بودم اما هزار و یک حاشیه داشتیم و کار اصلی ما بعد از انتخابات آغاز شد. باید ببینیم که در این یک سال و نیم چه اتفاقاتی افتاده است. نتیجه گرفتن در دوچرخه سواری با این شرایط زمانبر است. در این مدت تجهیزات ما زیاد شده یا اعزام‌هایمان یا مربی خارجی آورده‌ایم؟ برای خود من این نتایج تقریبا روشن بود. به هر حال باید این تیم اعزام می‌شد تا یک ارزیابی خوبی از شرایطمان داشته باشیم. به هر صورتی بود ما اعزام‌ها را انجام دادیم و برنامه‌ای که کادر فنی موردنظرش بود پیاده شد اما هم کادر فنی و هم ورزشکاران باید فرصت‌ها را غنیمت بشمارند. اعزام به این مسابقات کار راحتی نبود. ما در این مدتی که حضور داشتیم سعی کردیم تمام اعزام‌هایمان انجام شود اما از لحاظ تجهیزات فعلا کمبود داریم.

وی ادامه داد: اگر عملکرد نفر اول مسابقات با محمد گنج‌خانلو را مقایسه کنیم به خوبی متوجه همه چیز می‌شویم. نفر اول در سال2023، 27 روز در مسابقه بوده و گنج‌خانلو 5 روز. در سال 2022، 55 روز در مسابقه بود و گنج‌خانلو فقط 10 روز. اگر تعداد روزهایی که نماینده ما در این دو سه سال در مسابقه بوده را جمع کنیم به اندازه یک سال نفر اول آسیا هم نمی‌شود. به خاطر همین است که ما می‌گوییم قرار نیست معجزه کنیم اما جوان‌گرایی باید صورت بگیرد و شکی در آن نیست. به هر حال این هزینه‌ای بود که باید پرداخت می‌شد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری تأکید کرد: من خودم از عملکرد کادر فنی ناراحتم. دوست داشتم 5 نفر به مسابقات برود و بدون مدال بازگردیم تا اینکه 25 نفر برود و بدون مدال باشیم. در حال حاضر به ارزیابی خوبی برای بازی‌های آسیایی رسیده‌ایم. البته درست کردن این موضوع کار یک روز و دو روز نیست. باید در مورد مسائل مالی هم شرایط خوبی داشته باشیم. اسپانسر قرار است به ما 10 دوچرخه بدهد اما آیا با 10 دوچرخه مشکل ما حل می‌شود؟ قطعا خیر. همان‌طور که ما در این چند سال گذشته مشکلات مالی زیادی داشتیم، در سوی مقابل حریفان خودشان را قدرتمند کردند. اصلاً با این شرایط ما چرا باید ازبکستان، ژاپن، کره و چین و تایلند را بگیریم. آنها در حال حاضر خیلی از ما جلوتر هستند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد اینکه برنامه‌تان برای بازی‌های آسیایی چیست، گفت: به محض اینکه تیم بازگردد کمیته فنی را تشکیل و مسائل را بررسی خواهیم کرد. برای بازی‌های آسیایی هم قطعا شرایط کیفی خواهد بود. فعلا کمیته ملی المپیک برای اینکه چند نفر را اعزام کنیم به ما چیزی نگفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1283857

مهمترین اخبار ایران و جهان: