نیوز سیتی!
18 مهر 1402 - 12:03

۱۰ هزار شغل امسال در سمنان ایجاد شد

استاندار سمنان گفت: ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۳۱ فقره از آن محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۴۲ فرصت شغلی برای استان سمنان در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده که تاکنون ۱۰ هزار و ۱۳۱ فرصت شغلی یعنی ۸۲ درصد تعهد کشوری اشتغال استان محقق شده است.

وی افزود: ۳۳ درصد تعهد اشتغال مرتبط با مشاغل روستایی است؛ در راستای جلوگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها و آسیب‌های اجتماعی رونق اقتصادی در روستاها و تحقق مهاجرت معکوس به روستاها توجه ویژه به این بخش در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان لازم است تا تمام توان و تلاش خود را به‌منظور تحقق جذب حداکثری و ۱۰۰ درصدی تسهیلات ارزان‌قیمت این حوزه و تعهد اشتغال استان به کار گیرند.

وی بیان کرد: بانک‌های عامل استان سمنان نیز همان‌طور که تاکنون همکاری و مساعدت داشتند، روال پرداخت تسهیلات پرونده‌های اشتغال‌زایی را در استان تسریع بخشند.

هاشمی تصریح کرد: حفظ داشته‌های موجود در حوزه فرصت‌های شغلی و جلوگیری از بیکاری نیروهای فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی اولویت اول و اساسی ما در برنامه‌های کاری در استان است.

وی عنوان کرد: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی به‌ویژه در راستای ارتقای جایگاه استانداران در دستور کار قرار دارد؛ دیدارهای فصلی و دعوت از استانداران برای حل مشکلات پروژه‌های کلان استان‌ها، حضور در جلسات هیأت دولت و ارائه گزارش کار از این دست اقدامات است.

استاندار سمنان اضافه کرد: یکشنبه‌گذشته با حضور در جلسه هیأت دولت به ریاست رئیس‌جمهور، مباحث و مسائل کلان استان برای پیگیری، بررسی و حصول نتیجه مطلوب ازجمله در حوزه تأمین آب، معادن، تسریع در اجرای پروژه حرم تا حرم در حوزه استان، واگذاری و تفویض اختیار تخصیص مالیات بر ارزش‌افزوده به استان، تخصیص اعتبارات ملی برای تسریع در اجرای پروژه‌ها در استان و سایر موارد مطرح شد.

هاشمی گفت: امروز اگر در سایه روحیه تعاملی، وحدت و انسجام در استان سمنان اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه‌های مختلف محقق شده و شاهد قدردانی شخص رئیس‌جمهوری هستیم، با همکاری مدیران کل استان و دستگاه‌های اجرایی به دست آمده است.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1533657

مهمترین اخبار ایران و جهان: