نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 14:10

اجرای طرح رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز ویژه مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح رایگان شدن قبوض آب، برق و گاز ویژه مددجویان بهزیستی بر اساس رعایت اصلاح الگوی مصرف برای مددجویان کم مصرف قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمود حسین آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و بر اساس سیاست‌های حمایتی دولت از اقشار آسیب‌پذیر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از پرداخت هزینه بهای قبوض «آب»، «برق» و «گاز» مشروط بر رعایت الگوی مصرف «معاف» هستند؛ بر این اساس وب‌سرویسی برای ارسال اطلاعات مددجویان راه‌اندازی شد تا افراد کم‌مصرف تحت پوشش از این قانون بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این طرح در راستای کاهش هزینه‌های اقتصادی خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و بهبود معیشت آنان صورت گرفته است و مشروط به استفاده بهینه و بر اساس رعایت اصلاح الگوی مصرف است.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه  مددجویان متقاضی میتوانند به صورت شخصی، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا کافی نت ها نسبت به ثبت نام در سامانه‌ای به نشانی Sam.behzisti.net  اقدام کنند، بیان کرد: پس از ثبت نام مددکار شهرستان و رییس شهرستان نسبت به تایید اطلاعات خانوار اقدام خواهد کرد تا فرایند ارسال اطلاعات کامل شود.

حسین آبادی افزود: ثبت نام کنندگان جهت هر گونه راهنمایی و رفع ابهام می توانند با مددکار مربوطه در مراکز مثبت زندگی و یا ادارات بهزیستی شهرستانها تماس حاصل نمایند. 

به گفته وی مهلت ثبت نام تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱ است و ثبت نام و ثبت اطلاعات کلیه اعضای خانوار، آدرس و ثبت قبوض در سامانه مذکور ملاک بهره مندی از معافیت از پرداخت تعرفه های حامل های انرژی خواهد بود.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535057

مهمترین اخبار ایران و جهان: