نیوز سیتی!
27 مهر 1402 - 18:51

۵۶۰ هزار نفر در همدان مشمول دریافت کالابرگ الکترونیک

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: ۵۶۰ هزار نفر در همدان مشمول دریافت کالابرگ الکترونیک هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله ربانی‌مهر عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی طرح کالابرگ الکترونیک هدف از آن کمک به معیشت مردم، تامین کالاهای اساسی و توجه بیشتر به دهک‌های پایین جامعه عنوان کرد.

وی گفت: دهک‌های یک تا هفت یارانه شامل طرح کالابرگ الکترونیک می‌شوند که در همدان حدود ۵۶۰ هزار نفر مشمول این طرح هستند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان خرید از طریق کالابرگ را اختیاری دانست و با بیان اینکه افراد می‌توانند یارانه را شبیه قبل هزینه کنند و اجباری نیست ادامه داد: یازده قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ هستند که شامل مواد لبنی و پروتئینی هستند که از کالاهای پرمصرف خانوارهاست.

وی با بیان اینکه هر خانواده با خرید سبد کالایی ۴۲۰ هزار تومانی ۳۰۰ هزار تومان از یارانه پرداخت می‌کند افزود: در اجرای طرح کالا برگ در روستاها از ظرفیت خوب بخشداری‌ها و دهیاران و فروشگاه‌های تعاون روستایی استفاده شود‌.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های تعاون روستایی به سامانه خرید کالابرگ وصل شوند و در طرح کالابرگ همکاری کنند گفت: اکثر فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره ای شهر همدان آماده اجرای طرح کالابرگ هفت دهک اعلام شده هستند.

ربانی‌مهر افزود: راه‌اندازی مرکز پاسخگویی کالابرگ توسط اداره کار و تعاون با هدف خدمت‌رسانی به مردم و اطلاع‌رسانی از اجرای این طرح یک ضرورت است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰
 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1543757

مهمترین اخبار ایران و جهان: