نیوز سیتی!
26 مهر 1402 - 17:49

چین با رد ادعای کانادا: جنگنده‌های ما حرفه‌ای عمل کردند

وزارت دفاع چین، نفوذ غیرقانونی هواپیمای نظامی کانادا به حریم هوایی خود را به شدت محکوم و ادعای کانادایی‌ها علیه جنگنده‌های چینی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع چین روز چهارشنبه نقض حریم هوایی خود توسط هواپیمای نظامی کانادا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان» وزارت دفاع چین روز چهارشنبه نفوذ غیرقانونی هواپیمای نظامی کانادا به حریم هوایی خود را به شدت محکوم کرد.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین در نشست خبری گفت:«چنین اقدام تحریک آمیزی حاکمیت و امنیت ملی چین را به خطر انداخته است.» این دپیلمات چینی گفت که نیروی هوایی چین اقدامات لازم را در صحنه انجام داد که قانونی و حرفه‌ای بود.

رسانه‌ها روز دوشنبه گزارش کردند که دستکم ۲ فروند جنگنده چین، یک فروند هواپیمای نیروهای مسلح کانادا را بر فراز آب‌های بین‌المللی در سواحل چین رهگیری کردند.

وبگاه کانادایی «گلوبال نیوز» اعلام کرد نوع هواپیمای نظامی کانادا «آرورا» بوده است. بنابر ادعای این رسانه، یکی از جنگنده‌های چین در حالت تهاجمی اقدام به رهگیری این هواپیما کرده است.

چین بارها اعلام کرده اعزام کشتی و هواپیمای نظامی از سوی آمریکا به دریای چین جنوبی برای صلح خوب نیست. هواپیماها و کشتی‌های نظامی آمریکا و متحدان این کشور به طور منظم در سراسر این منطقه عملیات‌های تجسسی انجام می‌دهند و این گونه ماموریت‌ها موجب اشتباهات محاسباتی می‌شود.

سرلشکر «ایین هادلستون» از مقامات ارشد نظامی کانادا مدعی شد:«چینی‌ها بسیار تهاجمی ظاهر شدند و ما آن را ناامن و غیرحرفه‌ای می‌دانیم.»

چندی قبل نیز جت‌های نظامی چینی یک هواپیمای جاسوسی نیروی هوایی کانادا را رهگیری کردند. بر اساس آمار منتشر شده، نیروی هوایی ارتش چین بیش از ۳۳۷۰ فروند هواپیمای نظامی دارد. خلبانان رزمی نیروی هوایی چین به طور میانگین ۱۰۰ تا۱۵۰ ساعت پرواز در سال انجام می‌دهند که میزان بسیار قابل توجهی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1542757

مهمترین اخبار ایران و جهان: