نیوز سیتی!
19 دی 1401 - 11:33

۱۶ کانون فرهنگی هنری مساجد در میامی فعال است

میامی- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تعداد کانون های استان را ۲۷۰ باب اعلام کرد و گفت: در میامی ۱۶ کانون فرهنگی مساجد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی صبح دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی میامی به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر ضمن بیان اینکه هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب کودکان و نوجوانان به مساجد است، تاکید کرد: تعامل و همکاری ارکان مسجد بویژه کانون فرهنگی هنری و پایگاه بسیج مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۷۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد، افزود: در شهرستان میامی ۱۶ کانون فعالیت دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های کانون‌های مساجد در قالب ۱۲ رواق در «رویداد ملی فهما» برنامه ریزی شده است، تاکید داشت: برنامه‌های فرهنگی و هنری حول این رویداد در طول سال اجرایی می‌شود.

موسوی با بیان اینکه یکی از اقدامات کانون‌های فرهنگی مساجد مواسات به خصوص در دوران کرونا بود، ابراز داشت: یک هزار و ۲۰۰ بست گوشت قربانی به نیت کمک به نیازمندان در شهرستان میامی توزیع شده است.

وی از اجرای طرح سفیران اجتماعی در شهرستان میامی با مشارکت چهار کانون فرهنگی هنری مساجد خبر داد و ابراز کرد: آموزش برای هنر در دستور کار کانون‌های مساجد استان سمنان و شهرستان میامی قرار دارد که البته نیازمند همکاری و تلاش بیشتر در این خصوص به ویژه همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه ستاد کانون‌های مساجد یک نهایت غیر دولتی و غیر انتفاعی است و نهادهای مختلف می‌توانند به این ستاد و کانون‌های مساجد حمایت کنند، گفت: شورای فرهنگ عمومی به ویژه امام جمعه با محوریت قرارگاه‌ها می‌توانند از کانون‌ها حمایت بیشتری کنند و بازدید از کانون‌ها مورد توجه مسئولان شهرستان میامی باشد.

موسوی با بیان اینکه کانون‌های روستایی با همکاری دهیاران مورد حمایت قرار گیرند و با تعامل بسیج روستا و کانون فرهنگی هنری می‌توانند فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستا را گسترش دهند، تاکید داشت: طرح مسجد مدرسه منزل با همکاری آموزش و پرورش و کانون‌های مساجد در حال اجرا می‌شود که انتظار می‌رود آموزش و پرورش همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 964957

مهمترین اخبار ایران و جهان: