نیوز سیتی!
16 دی 1401 - 22:14

مراسم تکریم مادران شهدا در بهاباد برگزار شد

یزد- همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، مراسم تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدای بهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امام جمعه بخش مرکزی یزد در مراسم تجلیل و تکریم مادران و همسران شهدا در بهاباد ضمن تسلیت وفات حضرت ام البنین(س)، با اشاره به ویژگی‌های این بانوی بزرگوار اظهار داشت: تواضع و ادب این بانو در برابر امیر المومنین (ع) و فرزندان آن حضرت یکی از ویژگی‌های برجسته ایشان بوده است.

آیت الله سید محمدکاظم مدرسی با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا، ام البنین زمان ما هستید، افزود: همه ما مدیون خون مطهر شهدا و صبر و استقامت مادران و همسران شهدا هستیم.

وی با اشاره به بارزترین ویژگی حضرت ام البنین (س) عنوان کرد: نقطه بارز زندگی این بانوی بزرگوار این بود که ایشان به عنوان مادر و همسر شهید آنچنان صبورانه در راستای ترویج ایثار و شهادت و دفاع از تشیع زندگی کرد که بی شک مایه فخر و مباهات است.

مدرسی، تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بیان کرد: وظیفه همه مردم ایران این است که با تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا نشان دهند که قدردان این عزیزان هستند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد اظهار داشت: صبر، پایداری و مقاومت مادران و همسران شهدا با تأسی از حضرت ام البنین (س) و ولایتمداری ایشان باعث شد تا امروز انقلاب اسلامی با امنیت و صلابت در برابر همه دشمنان ایستادگی کند و مادران و همسران شهدا حق بزرگی بر گردن جامعه و ملت دارند.

وی گفت: نقش شما مادران و همسران در پیروزی انقلاب کاملا مشهود است و بدون همراهی شما این موفقیت امکان پذیر نبود و رشادت های فرزندان ایران و صبوری شما مادران و همسران شهدا بود که انقلاب ما را سربلند کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر و هدایایی از مادران و همسران شهدای شهرستان بهاباد تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 959057

مهمترین اخبار ایران و جهان: