نیوز سیتی!
18 فروردین 1402 - 15:34

اشتغال پایدار و مبارزه با فساد از الزامات تحقق شعار سال است

بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حمایت از تولیدکنندگان، اشتغال پایدار و مبارزه با فساد از الزامات مهار تورم و رشد تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت روز فناوری هسته‌ای اظهار داشت: امید می‌رود با پیشرفت‌ها، ایران اسلامی به خودکفایی و مرجعیت در این عرصه دست یابد.

وی با گرامیداشت روز هنر اسلامی، نقش هنر در جامعه را مهم دانست و تأکید کرد: هنر ارزش بسیار بالایی در جامعه دارد باید کارهای بزرگ صورت بگیرد.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: امید داریم ان‌شاءالله در استان بوشهر یک خانواده نیازمند وجود نداشته باشد و مسکن برای همه افراد محروم تأمین شود.

وی خدمات کمیته امداد را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: کمیته امداد استان بوشهر به سبب خدماتی که به جامعه هدف از جمله توزیع بسته‌های مواد غذایی و معیشتی بین خانواده‌های نیازمند انجام می‌دهد، مورد ستایش و قدردانی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت سالروز شهادت سپهبد شهید صیاد شیرازی، خدمات نیروهای مسلح را در ابعاد گوناگون مورد ستایش قرار داد.

لزوم حمایت از تولیدکنندگان

خطیب نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه شعار مهار تورم و رشد تولید خاطرنشان کرد: در تحقق این شعار باید همه مسئولان ضمن برنامه‌ریزی تلاش جهادی کنند.

وی با بیان اینکه تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید یک سری الزامات دارد گفت: حمایت از تولیدکنندگان به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال پایدار و مبارزه با فساد از الزامات تحقق مهار تورم و رشد تولید است.

صفایی بوشهری مبارزه با فساد را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: برای عبور از مشکلات اقتصادی باید بر اساس دانش اقتصاد و با برنامه حرکت کنیم، میدان برای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، مسئولان جهادی تلاش کنند و مبارزه با فساد جدی گرفته شود چراکه هر کار بزرگی که انجام شود ولی در آن یک فساد وجود داشته باشد منجر به فروپاشی می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، حجاب را یک قانون و حکم شرعی دانست و خاطرنشان کرد: بی‌حجابی حرام شرعی و حرام سیاسی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه بر اساس مستندات تاریخی کشورهای استعمارگر دنبال ترویج بی‌حجابی هستند خاطرنشان کرد: اکنون فرهنگ بی‌حجابی برای ایجاد مشکلات اخلاقی در جامعه ترویج می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: قرارگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط با عفاف و حجاب، باید با برنامه کار کنند چون دشمنان با برنامه وارد این عرصه شده‌اند.

آگاه‌سازی جامعه در زمینه فرهنگ حجاب

خطیب نماز جمعه بوشهر با تأکید بر آگاه‌سازی جامعه در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف گفت: اگر در جامعه توزیع داده شود که پشت سر ترویج فرهنگ بی‌حجابی چه کسانی هستند، افرادی که مبادرت به بی‌حجابی می‌کنند دیگر این کار را انجام نمی‌دهند، چرا که بسیاری از این افراد اهل ایمان و اخلاق هستند به همین سبب برای تبیین ارزش فرهنگ حجاب نیاز به کارهای فرهنگی و ایجابی است که مسئولان آن هم مشخص هستند.

وی با اشاره به اینکه گناهان زبانی بخشودنی نیست و از گناهان کبیره است، اظهار داشت: غیبت، تهمت، دروغ، شایع پراکنی، سخن چینی و ترویج اخبار جعلی از موارد گناهان زبانی است که باید در مدیریت زبان توجه ویژه شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تسلیت ایام شهادت امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام ادامه داد: امام علی علیه‌السلام چنان شخصیتی در جهان محسوب می‌شود که بعد از حضرت محمد مصطفی (ص) همتا ندارد.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شخصیت امام علی علیه‌السلام دارای جمیع جهات عالیقدر انسانی است تصریح کرد: تاریخ‌نگاران و تاریخ پژوهان حضرت علی علیه‌السلام را عین عدل، ایمان، تقوا و اخلاق عنوان کرده‌اند و پیروی از این حضرت در همه ابعاد برای رسیدن به سعادت و کمال ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با گرامیداشت لیالی قدر بر استفاده از این شب‌ها که یک محبت الهی است تأکید کرد و گفت: برای برگزاری لیالی قدر مجتمع‌ها تشکیل شود، مردم در کنار هم قرار بگیرند و دعا کنند چون اجتماع مؤمنان خودش مایه نزول رحمت الهی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1133429

مهمترین اخبار ایران و جهان: