نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 03:15

آغاز بزرگترین رزمایش نظامی سوئد در 25 سال گذشته

قرار است که از روز دوشنبه رزمایش نظامی بزرگی با حضور 26 هزار نظامی در سوئد برگزار شود که بزرگترین رزمایش نظامی 25 سال گذشته در این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، قرار است که از امروز رزمایش نظامی بزرگی با حضور ۲۶ هزار نظامی در سوئد برگزار شود که بزرگترین رزمایش نظامی ۲۵ سال گذشته در این کشور است.

این رزمایش نظامی از امروز (۱۷ آوریل) آغاز و تا ۱۱ ماه می ادامه خواهد داشت. 

کشورهای مشارکت کننده در این رزمایش عبارتند از: آلمان، فرانسه، لیتوانی، اوکراین، دانمارک، لهستان، اتریش، نروژ، استونی، لتونی، سوئد، آمریکا، انگلیس و فنلاند.

از سوی دیگر، ائتلاف ناتو قصد دارد در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۳ ژوئن (۲۲ خرداد تا دوم تیرماه)  بزرگ‌ترین رزمایش پدافند هوایی موسوم به «ایردیفندر ۲۳» را بر فراز لهستان، رومانی، جمهوری چک، آلمان و کشورهای بالتیک برگزار کند.

این بزرگ‌ترین رزمایش استقرار مجدد نیروی هوایی از زمان تأسیس ناتو محسوب می‌شود که بیش از ۲۰۰ هواپیما و حدود ۱۰ هزار نظامی از بلژیک، بلغارستان، جمهوری چک، آلمان، فنلاند، فرانسه، مجارستان، ایتالیا، لتونی، لوکزامبورگ،‌لهستان،‌ رومانی، اسلوواکی، اسپانیا، ترکیه، بریتانیا و ایالات متحده در این رزمایش تحت رهبری «لوفتوافه» (نیروی هوایی آلمان) مشارکت خواهند داشت.

طبق این گزارش، هواپیماهایی از بسیاری از کشورهای شرکت‌کننده در پایگاههای هوایی آلمان مستقر خواهد شد.از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال گذشته میلادی، فروش تسلیحات به اروپا افزایش یافته است و کشورهای غربی که عرضه تسلیحات به اوکراین را افزایش داده‌اند مدعی هستند که این اقدامات برای دفاع در مقابل روسیه صورت می‌گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1156473

مهمترین اخبار ایران و جهان: