نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 16:14

انعقاد قرارداد با قرار گاه خاتم(ص) برای توسعه آبزی پروری لرستان

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: در راستای فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز در حوزه آبزی پروری به دنبال عقد قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیروس ابراهیمی عصر امروز در بازدید از مجتمع پرورش ماهی خاویاری کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد ، با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به ظرفیت بخش آبزی پروری در استان، بیان کرد: ما معتقد هستیم اگر قرار است در حوزه اقتصادی شاهد تحولی در استان باشیم، راهکار آن توجه به بخش آبزی پروری و شیلات است.

وی عنوان کرد: پرورش ماهیان خاویاری اما از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا همه دنیا متقاضی گوشت ماهیان خاویاری و خود خاویار به عنوان یکی از مواد غذایی سالم هستند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: در واقع ماهیان خاویاری و خاویار جزو آن دسته از مواد غذایی است که روی زمین نمی‌ماند.

ابراهیمی،خاطر نشان کرد: با توجه به وجود آب فراوان در استان شرایط پرورش انواع ماهیان از جمله ماهیان خاویاری در استان فراهم است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بچه ماهیان خاویاری در این مجتمع ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم وزن داشتند، عنوان کرد: امروز و کمتر از یکسال همین ماهیان با وزن بین ۸ تا ۱۰ کیلو گرم قرار است به خارج از کشور صادر شوند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان، گفت: نکته مهم و قابل توجه اینکه طبق صحبت سرمایه‌گذاران این بخش هزینه پرورش و نگهداری ماهیان خاویاری نصف قیمتی است که به فروش می‌رسد، این بدان معنی است که سرمایه‌گذاری در این حوزه به نفع بهره‌برداران است.

ابراهیمی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت توسعه و گسترش آبزی پروری در استان، بیان کرد: در راستای فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز در حوزه آبزی پروری به دنبال عقد قرارداد ۷۰۰ میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم هستیم.

وی بیان کرد: در این تفاهم نامه قرار است زیرساخت‌های مورد نیاز را در رودخانه‌ها و سدهای استان برای توسعه آبزی پروری ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی استانداری لرستان گفت: علاوه بر فراهم کردن زیر ساخت‌های اولیه به متقاضیان حوزه آبزی پروری هم تسهیلات مناسب پرداخت می‌شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1158029

مهمترین اخبار ایران و جهان: