نیوز سیتی!
10 مرداد 1402 - 14:02

۱.۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شد

بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در تیر ماه امسال ۱.۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، افشین قطبی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از بخش تولیدی و صنایع فرآوری محصولات پروتئینی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ۲۱۸ مرغداری با ظرفیت پرورش هفت میلیون قطعه جوجه در هر دوره در استان بوشهر فعال است.

وی از فعالیت یک واحد مرغ مادر با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در استان خبر داد و گفت: یک واحد جوجه کشی با ظرفیت ۲۵ میلیون قطعه در استان بوشهر فعال است و توسعه صنایع فرآوری این محصول در اولویت قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تکمیل شدن حلقه‌های ارزش در زنجیره مرغ خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی امسال واحد مرغ مادر و یک واحد جوجه کشی در تأمین جوجه یک‌روزه واحدهای مرغ گوشتی در استان راه‌اندازی می‌شود.

قطبی با اشاره به وضعیت تولید گوشت مرغ در سال جاری تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید و وارد بازار عرضه شد.

وی از افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در تیر ماه امسال ۱.۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بوشهر انجام شده که پیش‌بینی تولید و عرضه بیش از چهار هزار تن گوشت مرغ به‌صورت گرم در مرداد و شهریور شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: پیش‌بینی جوجه‌ریزی در مرداد و شهریور امسال در مرغداری‌های استان بوشهر بیش از ۳ میلیون قطعه جوجه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1421573

مهمترین اخبار ایران و جهان: