نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 09:27

توقیف ۴۲۰ کیلوگرم چوب«چنار»قاچاق در سال‌جاری

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از توقیف ۴۲۰ کیلوگرم چوب چنار قاچاق در سال‌جاری در این استان خبر داد و گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌های ملی استان حضور دارند و با متجاوزین به عرصه‌های ملی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی برخورد قاطع خواهند کرد.

عباس عباسی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه قاچاق چوب بیشتر در شهرستان‌های زنجان و طارم اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: این مهم به دلیل بالا بودن ارزش ریالی چوب آلات در این مناطق است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۶۱ هزار و ۹۲۰ کیلوگرم چوب آلات قاچاق در استان توقیف شد، تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌های ملی استان حضور دارند و با متجاوزین به عرصه‌های ملی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی برخورد قاطع خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال در استان به میزان ۴۲۰ کیلوگرم چوب چنار توقیف شد، ادامه داد: در این راستا امسال تاکنون برای یک فقره مورد تشکیل پرونده شد این در حالی است که سال گذشته برای ۳۱ فقره قاچاق چوب در استان تشکیل پرونده شده بود.

عباسی در رابطه با برنامه‌‌های یگان در خصوص جلوگیری از قاچاق چوب افزود: ترویج حفظ و جلوگیری از قطع درخت، هماهنگی و مشارکت با پلیس امنیت اقتصادی، ایجاد ایست بازرسی‌های یگان حفاظت در محور‌های مواصلاتی و... از جمله برنامه‌های این یگان در این راستا است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه برای جلوگیری و مبارزه با قاچاق چوب انتظار می‌رود مردم هم در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند، ادامه داد: مردم می توانند در صورت مشاهده  هرگونه تخریب قاچاق فرآورده‌های جنگلی مراتب را با شماره تلفن‌ ۱۵۰۴ تماس و اطلاع دهند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1419229

مهمترین اخبار ایران و جهان: