نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 01:37

شیخ نعیم قاسم: تعرض به قرآن کریم بخشی از پروژه آمریکا و صهیونیسم است

معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان تأکید کرد که تعرض به قرآن کریم، بخشی از پروژه آمریکا و صهیونیسم و تثبیت اشغالگری در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «نعیم قاسم» هتک حرمت قرأن کریم در سوئد و دانمارک را بخشی از پروژه آمریکا و صهیونیسم دانست.

پس از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد در روز پنجشنبه پیش (۲۰ جولای) که با چراغ سبز پلیس این کشور صورت گرفت، روز جمعه نیز به بهانه آزادی بیان، یک گروه راست‌افراطی در دانمارک، نسخه‌ای از قرآن کریم را مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاند.

اعضای گروه راست‌افراطی که خود را « Danske Patrioter» (میهن‌پرستان دانمارک) می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام و شعائر آن شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند. 

بنابر گزارش شبکه المنار، شیخ قاسم طی سخنانی در شهر بعلبک گفت: «تعرض به قرآن کریم بخشی از پروژه آمریکایی و صهیونیستی و تثبیت اشغالگری در منطقه ما برای آسیب زدن به تعالیم ماست».

وی گفت: « تعرض به قرآن کریم باعث تمسک بیشتر ما به آن به عنوان کتابی که هیچ نظیر و مانندی بر روی زمین ندارد، می‌شود و هیچ یک از رفتارهای انحرافی آن‌ها ما را از قرآن بازنخواهد داشت».

شیخ قاسم افزود:« همانگونه که بر اسرائیل پیروز شدیم و سرزمینمان را آزاد کردیم و همانگونه که صهیونیست‌ها از رویارویی نظامی با ما ناتوان شدند، استکبار جهانی نیز از رویاریی فکری، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی ناتوان خواهد شد».

وی گفت: «ما امروز الگوی مقاومت حزب‌الله را داریم و این الگو به ما اعتماد و عزت می‌بخشد و ما به پروردگار و توانایی خود اطمینان داریم و بر سه‌گانه ارتش، ملت و مقاومت تأکید می‌کنیم».

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1396429

مهمترین اخبار ایران و جهان: