نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 16:08

شکست ۱۵ حمله اوکراین به نیروهای روس طی 24 ساعت گذشته

وزارت دفاع روسیه می‌گوید در عرض 24 ساعت گذشته ۱۵ عملیات تهاجمی ارتش اوکراین علیه نیروهای خود را دفع کرده و نظامیان کی‌یف متحمل تلفات ۵۰۰ نفری شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان درگیری با نیروهای این کشور،‌ طی بیست‌ و چهار ساعت گذشته ارائه کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: «پنج حمله دشمن در محور دونتسک به نیروهای روسی دفع شد و ۷ یگان پیاده‌نظام ارتش اوکراین متشکل از حدود ۱۸۰ نظامی از بین رفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه دو حمله نیروهای اوکراینی در محور کراسنی‌لیمان طی یک روز گذشته دفع شد، توضیح داد: «در این نبردها حداقل ۱۱۵ نظامی رژیم کی‌یف کشته شدند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «یگان‌های گروه روسی وِست به حمله در جبهه گسترده و تقویت مواضع تاکتیکی خود در دو منطقه از محور کوبیانسک ادامه می‌دهند».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع حملات نیروهای مسلح اوکراین به محورهای زاپروژیا و جنوب دونتسک، اظهار داشت: «در جریان دفع این حملات، ۹۵ نظامی اوکراینی از پای درآمدند. حدود ۲۰ نظامی رژیم کی‌یف نیز در محور خرسون طی بیست‌وچهار ساعت گذشته کشته شدند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه در پایان افزود: «چهار انبار تسلیحات و مهمات اوکراینی نیز در مناطق خارکیف، زاپروژیا و دونتسک نابود شدند. ۷ خودروی زرهی در محور دونتسک، ۲ خودروی زرهی و توپخانه خودکششی در محور کوبیانسک به همراه حداقل ۱۰۰ نظامی اوکراینی از بین رفتند».

ارتش روسیه همچنین با انتشار فیلم زیر گزارش داد که نیروهای گردان ویژه «عثمان» تلاش نظامیان اوکراینی برای فراری دادن گروهی از همرزمانشان توسط خودروهای زرهی بردلی در منطقه رابوتینو را ناکام گذاشتند.

 

 

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437129

مهمترین اخبار ایران و جهان: