نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 21:25

اهدای ۳۰۰ کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در روستاهای کرمانشاه

کرمانشاه- رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه از اهدای ۳۰۰ کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت در روستاهای کرمانشاه خبر داد.

صادق عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق آمارهای موجود بیشترین آسیب‌های وارده به راکبان موتورسیکلت هنگام تصادفات در ناحیه سر است که گذاشتن کلاه ایمنی تأثیر زیادی در کاهش مصدومیت ناشی از تصادفات را دارد که در همین راستا از ابتدای سال‌جاری با برگزاری کلاس آموزشی و اهدای کلاه ایمنی به راکبین موتورسیکلت در شهرستان‌های استان کرمانشاه انجام شده است.

وی افزود: اولویت برگزاری کلاس‌های آموزشی و اهدای کلاه ایمنی در روستاهایی بود که بیشترین آسیب‌دیدگی موتورسیکلت سواران و تردد وسایل نقلیه را داشته و در مناطق پرخطر قرار دارند اجرا شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به برگزاری دوره‌های آموزشی در روستاها اشاره و تصریح کرد: با توجه به ضرورت آشنایی راکبین موتورسیکلت با مقررات بهره‌مندی از این وسیله نقلیه، با هماهنگی با بخشداری و حضور کارشناسان اداره ایمنی و ترافیک، پلیس‌راه، فوریت‌های پزشکی و… اقدام به برگزاری کلاس آموزشی با رویکرد کاهش تصادفات جاده‌ای انجام می‌شود.

عزیزی عنوان کرد: راکبان موتور سیکلت روستایی به دلیل نوع فعالیت در مسیرهای دسترسی به باغات، مزارع کشاورزی و تردد در طول شب با نصب بیش از هزار برچسب شبرنگ به آشکارسازی این وسیله نقلیه در طول شب اقدام شده است.

وی ادامه داد: میزان آموزش انجام شده به راکبان موتورسیکلت در هر مرحله ۵۲۱ نفر ساعت و میزان آموزش راکبان ادوات کشاورزی ۱۷۴ نفر ساعت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1403373

مهمترین اخبار ایران و جهان: