نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 13:16

مدیر المیادین: ما رسانه بی‌طرف نیستیم؛ مقابل سازشکار، فتنه‌گر و تجزیه‌طلب، بی‌طرف نیستیم

در بحبوحه جنگ روانی در سطح منطقه علیه اسلام، قرآن و محور مقاومت، مدیر یک شبکه لبنانی صراحتا اعلام کرد که امروز بی‌طرفی رسانه در مسائل اساسی امت معنا ندارد و رسانه او، مقابل تکفیری، تروریست، فتنه‌گر و سازشکار (با رژیم صهیونیستی)، بی‌طرف نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیروت امروز و فردا میزبان اجلاس سالانه «کنگره ملی عربی» است و دهها شخصیت سیاسی و رسانه‌ای در آن در خصوص مسائل منطقه و جهان عرب و اسلام، بخصوص فلسطین و مقاومت، صحبت می‌کنند. 

غسان بن جدو مدیر شبکه خبری «المیادین»، در سخنرانی خود، تلاش کنگره برای حفظ هویت عربی را در زمانه کنونی که «خیلی‌ها تلاش می‌کنند هویت عربی را رها کنند»، ستود و گفت، ما شاهدیم که برخی «تحت توجیه‌های منافقانه» از حق ملت خود به نفع «متجاوزان»، چشم‌پوشی کرده‌اند.

بن جدو با یادآوری ده سال جنگ شبه جهانی علیه سوریه گفت، «سالهای دهگانه سیاه که هر گونه گفتمانی را داشت از بین می‌برد، اکنون نوید بخش و بشارت دهنده توانایی ما و مقاومت و پیروزی گفتمانی بر گفتمان ناامیدی است». 

مدیر شبکه المیادین گفت: به ما ثابت شده و به تجربه هم ثابت شده که رسانه بی‌طرف نداریم، چون این حرف دروغ است. ما بی‌طرف نیستیم و به رسانه‌ای که در مسائل اساسی امت [اسلامی و عربی] بی‌طرف باشد، احترام نمی‌گذاریم. هیچ بی‌طرفی‌ای در مقابل تکفیر، تروریسم به نام دین - که دین از تروریسم بریء است- نداریم. هیچ بی‌طرفی‌ای در مقابل سازشکاران [با رژیم صهیونیستی] یا تجزیه‌طلبان یا فتنه‌گران مذهبی، نژادی یا دینی وجود ندارد. 

غسان بن جدو تأکید کرد: ما با صراحت و قدرت اعلام می‌کنیم که با رسانه‌ای هستیم که در سطح اندیشه و فرهنگ و عمل و راهبرد، به مقاومت ایمان دارد. 

مدیر شبکه المیادین که از حامیان محور مقاومت است، گفت، ما با رسانه‌ای هستیم که حامی حاکمیت ملی و وحدت ملی است و هر گونه فتنه داخلی را رد میکند. ما مجاز نیستیم که در تکه تکه کردن فلسطین و ملت آن و تعمیق اختلافاتش میان این گروه و آن گروهش و در بروز فتنه‌های داخلیش سهیم باشیم. ما ایمان داریم که جزئی از جهان جنوب هستیم که رویکرد مبارزه طلبی دارد نه اینکه فقط حرف بزند. 

اجلاس سالانه کنگره ملی عربی امروز و فردا، سی و دومین نشست خود را در بیروت و با حضور 180 عضو از16 کشور عربی و غربی عربی برگزار می‌کند. مسائل جهان عرب و اسلام و در رأس آن فلسطین از جمله مسائلی است که در این اجلاس بررسی می‌شود. 

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418073

مهمترین اخبار ایران و جهان: