نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 10:19

خدمات‌دهی ۱۶ مرکز درمانی سریع‌الاستقرار در ایران و عراق

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: ۱۶ مرکز درمانی سریع‌الاستقرار هلال احمر در دو سوی مرزهای ایران و عراق با مشارکت کادر درمان داوطلب برای خدمت به زائران حسینی فعال شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی از مراکز درمانی سریع‌الاستقرار (صحرایی) هلال احمر در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه بازدید کرد و در جمع پزشکان و پرستاران داوطلب در مرکز درمانی هلال احمر مستقر در مرز مهران، استان ایلام حاضر شد و از آن‌ها قدردانی کرد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ارائه خدمات داوطلبانه بهداشتی و درمانی را اقدام بزرگ جمعیت هلال احمر در دوسوی مرزهای ایران با کشور عراق دانست و گفت: آمادگی هلال احمر برای عملیات‌های سلامت در تجمعات انبوه، برگرفته از تجربه طولانی این جمعیت در حوزه «درمان اضطراری» است.

وی توضیح داد: امسال ۱۶ جمعیت استانی هلال احمر، ۱۶ مرکز درمانی سریع‌الاستقرار خود را برای خدمت به زائران حسینی برپا کرده‌اند.

سلیمانی افزود: ۳ مرکز درمانی در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه برپاشده و ۱۳ مرکز دیگر در خاک عراق با مشارکت کادر درمان داوطلب، مشغول خدمت‌رسانی به راهپیمایان اربعین هستند.

گفتنی است، محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و همچنین پیمان نامدار معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در این بازدیدها یعقوب سلیمانی را همراهی می‌کردند.

تیم‌های درمان اضطراری جمعیت هلال احمر نه تنها در پاسخ به حوادث داخل کشور بلکه به عنوان همکار فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال احمر در عملیات‌های بین‌المللی حضور دارند. هلال احمر ایران تنها جمعیت ملی مسلمان در دنیاست که به عنوان شریک فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در حوزه درمان اضطراری پذیرفته شده است و در بیرون مرزهای ایران مداخله بهداشتی و درمانی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474573

مهمترین اخبار ایران و جهان: