نیوز سیتی!
30 دی 1401 - 17:20

مسؤولان به مشکلات مرم سیستان رسیدگی کنند

امام جمعه زاهدان گفت: مردم منطقه سیستان در پی سرما و یخبندان دچار مشکلاتی شدند که مسوولان باید به مشکلات آنان به طور ویژه رسیدگی کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی در خطبه های این هفته نمازجمعه زاهدان با بیان اینکه چرا در رساندن صدای مظلومیت مردم سیستان کوتاهی می‌شود، اظهارداشت: مردم منطقه سیستان مدت‌ها درگیر مشکلات متعدد هستند که این روزها افزون برآن طوفان و یخبندان شدید باعث ایجاد مشکلات و وارد آمدن خسارت‌های متعددی به مردم این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه برخی از مسوولان در این زمینه تلاش کردند، افزود: هزینه‌هایی که اکنون دولت و مردم باید متحمل شوند اگر اندکی پیشگیری و پیش‌بینی می‌شد بهتر قابل مدیریت بود.

امام جمعه زاهدان بیان کرد :همه مسوول هستیم صدای مردم سیستان را به گوش مرکز نشینان برسانیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: مثلاً در شهرستان تربت جام، گاز لوله کشی مدتی قطع می‌شود، چندین برنامه در تلویزیون ملی مطرح می‌شود، همه رسیدگی و عذرخواهی و در آخر برق مردم این منطقه را رایگان اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل سرما و یخبندان مردم شرایط بسیار سختی را متحمل شدند و کمبودهای زیادی دارند گفت : اگر مسوول استانی و تهرانی گرفتار چنین بحرانی می‌شد چه می کردیم؟.

آیت الله محامی با بیان اینکه در مورد جبران خسارات مردم باید کاری شود گفت: امیدواریم استاندار سیستان و بلوچستان با کار و تیم جهادی نسبت به خدمت رسانی شایسته به مردم این منطقه اقدام کند.

وی افزود: در تماس با دفتر رئیس جمهور سختی شرایط کنونی تشریح شد و لازم است برای جبران خسارات مردم هر چه زودتر اقدام شود.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه در آستانه ماه رجب قرار داریم بیان کرد: ماه رجب زنگ هشدار باش برای آماده شدن برای رسیدن به نقطه اوج در ماه رمضان و بندگی برای خداوند است.

آیت الله محامی ماه رجب را ماه ویژه رحمت خداوند برای بندگان ویژه با اعمال ویژه دانست و ادامه داد: این ایام را در غفلت سپری نکنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به میلاد امام باقر(ع) و امام هادی (ع) در این ماه اشاره کرد و افزود: جهاد تبیین و تلاش برای تبیین حقایق راستین اسلام ناب محمدی به درستی در زندگی این امامان دیده می‌شود.

امام جمعه زاهدان گفت: تلاش برای نیروسازی جامعه اسلامی و تلاش برای آماده سازی جامعه امام زمانی (عج) از دیگر محورهای مهم دنبال کننده توسط این امامان است.

آیت الله محامی با بیان اینکه باید از این سه روش الگو بگیریم اظهارداشت: تبیین حقایق در اعتقادات و معارف اسلامی و دفاع جانانه از آن، تلاش برای کادر سازی برای جامعه اسلامی، و شبکه گسترده با پیوند محکم بین انسان‌های تربیت یافته الهی، در جهان اسلام و دفاع از اسلام، (یک نمونه آن جبهه مقاومت است) و فراموش نکردن امام در جامعه از جمله اقدامات مهم این بخش است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یکی از راه‌های تحصیل تقوا الهی را کمک خواستن از خداوند در همه امورات دانست و بیان کرد: وقتی تشخیص حق از ناحق مشکل می‌شود، خدا توفیق بدهد تا مسیر هدایت را به درستی انتخاب کنیم.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 987229

مهمترین اخبار ایران و جهان: