نیوز سیتی!
02 بهمن 1401 - 16:48

بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار نفر سالمند اردبیلی از خدمات بهزیستی

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل از بهره‌مندی بیش از ۱۱ هزار نفر از جمعیت سالمند استان اردبیل از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا محمدی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از سمن‌ها و مراکز فعال در حوزه سالمندان اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار جمعیت سالمند استان ۱۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر می‌باشد که از این تعداد بیش از ۱۱ هزار سالمند تحت پوشش بهزیستی بوده و از خدمات مستمر و غیرمستمر سازمان بهره‌مند هستند.

وی با تاکید بر اهمیت کیفیت بخشی به زندگی سالمندان افزود: در استان اردبیل در ۶ مرکز ۲۲۰ نفر از سالمندانی که دیگر امکان زندگی با خانواده خود را ندارند بصورت شبانه روزی نگهداری می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: برای ۲۰۰ نفر سالمند در ۳ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی سالمندان، خدماتی از قبیل؛ویزیت پزشک و پرستار، فیزیوتراپی، آموزشی، ورزشی و... ارائه می‌شود که در افزایش سطح سلامت جسمی، روحی و روانی آنان نقش بسزایی ایفا می‌کند.

محمدی گفت: یکی از سیاست‌های مهم بهزیستی مراقبت از سالمندان در منزل می‌باشد که در این راستا ۸۰ نفر سالمند تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند و همچنین ۵۰ نفر دیگر از سالمندن نیز تحت پوشش طرح ویزیت در منزل می‌باشند.

پایان پیام/۳۷۲۷/

منبع: فارس
شناسه خبر: 990973

مهمترین اخبار ایران و جهان: