نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 11:54

راهیان نور راه مقابله با جبهه فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه راهیان نور راه مقابله با جبهه فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است،گفت: راهیان نور موجب افزایش روحیه شهادت طلبی، مقاومت و ایثارگری در دانش آموزان و مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آئین افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش آموزی صبح امروز  با حضور سردار برسلانی جانشین فرمانده سپاه کربلا، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران، مسوولان و خادمان دانش آموز از سراسر استان در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه کربلا برگزار شد.

 برسلانی در حاشیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه راهیان نور دانش آموزی با همت اداره کل آموزش و پرورش برگزار می شود، گفت: دانش آموزان با حضور در راهیان نور و جبهه‌های دفاع مقدس، می توانند از ایثارگری و فداکاری شهدا الگو بگیرند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه امنیت امروز ایران اسلامی مرهون ایثارگری شهدا است، افزود: راهیان نور یک حرکت فرهنگی و مورد تائید رهبر معظم انقلاب است که موجب افزایش روحیه شهادت طلبی، مقاومت و ایثارگری در دانش آموزان و مردم می‌شود.

برسلانی در ادامه با بیان اینکه راهیان نور راه مقابله با جبهه فرهنگی دشمنان علیه ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: از برکات خوب راهیان نور را میتوان پرورش امثال شهید حججی‌ها و بلباسی‌ها دانست که شهدای مدافع  حرم شدند و در مقابل جبهه فرهنگی دشمن پیروز شدند.

*راهیان نور موجب تحقق اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت می‌شود

همچنین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه نظام و تعلیم تربیت منحصر به کلاس و مدرسه نیست، گفت: یکی از عرصه‌هایی که می‌تواند نظام تعلیم را معنا و مفهوم ببخشد و به اهداف متعالی برساند، راهیان نور است.

وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین تربیت دانش آموزان ایثارگر و فداکار مورد هدف است، افزود: این اهداف محقق نخواهد شد مگر اینکه دانش آموزان با ارزشهای دفاع مقدس آشنا شوند.

کمالی در ادامه به همکاری آموزش و پرورش و سپاه کربلا برای اعزام کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: اعزام با کیفیت و کمیت بهتر مورد نظر است و سال گذشته حدودا ۳ هزار نفر دانش آموزان متوسطه اعزام شدند، امسال بنا داریم این تعداد را به دو برابر برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران تصریح کرد: روسای ادارات،مدیران و همکاران در مدارس موکلف شدند تا همکاری‌های لازم را برای اعزام راهیان نور داشته باشند.

کمالی با اشاره به اینکه برنامه‌های تربیتی، فرهنگی و بازدید از مراکز صنعتی و مناطق عملیاتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است، ابزار امیدواری کرد؛ سال آینده تعداد بیشتری از دانش آموزان به راهیان نور اعزام شوند.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551073

مهمترین اخبار ایران و جهان: