نیوز سیتی!
23 آبان 1402 - 08:53

برگزاری بیش از ۵۰ انتخابات اتحادیه‌های صنفی در آذربایجان‌غربی

مدیرکل صمت آذربایجان غربی گفت: امسال در استان بیش از ۵۰ مورد انتخابات اتحادیه‌های صنفی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سرتیپی مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: نزدیک ۱۷ درصد اقتصاد در دست اصناف و اتحادیه‌های صنفی است و در طی ۲ سال گذشته در سطح استان نزدیک به ۴۱ هزار و نهصد و چهل و سه پروانه صنفی صادر شده است بطوریکه اشتغال قابل توجهی هم از بابت همین پروانه‌های صنفی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده است. 

وی افزود: از مجموع ۱۳۸ هزار و هشتصد و پنج پروانه صنفی صادره کل استان نزدیک به ۳۰ درصد پروانه‌های صنفی طی دوسال اخیر صادر شده که نشان دهنده پویایی و حرکت خوب اقتصادی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی هستند که در استان نقش آفرینند.

مدیرکل صمت آذربایجان‌غربی ادامه داد: اصناف و اتحادیه‌ها در ایران خالص‌ترین بخش خصوصی است که از یک ضابطه باقاعده بنام قانون نظام صنفی برخوردارند و دارای انسجام خوبی بوده و نقش این قشر در موضوع مسئولیت‌های اجتماعی بسیار بینظیر و چشمگیر میباشد.

سرتیپی گفت: طرح موضوع اختصاص تسهیلات برای واحد‌های صنفی در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با عنایت به اینکه این کارگروه مختص حل مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی است، نشان از اهمیت ویژه تیم اقتصادی استان به فعالین شاغل در حوزه اصناف میباشد.

وی عنوان داشت: امسال در آذربایجان‌غربی بیش از ۵۰ مورد انتخابات اتحادیه‌های صنفی برگزار شده است. ‌‌

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1571129

مهمترین اخبار ایران و جهان: