نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 14:18

900 پلاک زمین رایگان به متقاضیان طرح جوانی جمعیت در اصفهان اعطا شد

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: امروز در طرح جوانی جمعیت 900 پلاک زمین رایگان به متقاضیان اصفهانی حائز شرایط قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال اعطا شد.

علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان صبح امروز در مراسم واگذاری زمین به خانواده‌های ۴ فرزند در قالب حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار داشت: امروز در طرح جوانی جمعیت به ۹۰۰ خانواده واحدهای مربوطه تحویل خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز ۴۶۴ پلاک در بهارستان و ۳۷۷ پلاک در ۹ شهر دیگر استان واگذار می‌شود، گفت: ۵۹ پلاک نیز در فولاد شهر به خانواده‌ها واگذار می‌شود.

قاری قرآن بیان کرد: در استان اصفهان بالغ بر ۱۲ هزار ۶۰۰ نفر برای طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۳ و ۴ فرزند هستند که عمده آنها در کلان شهر اصفهان هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان ادامه داد: در دو مرحله قبلی در مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ پلاک تحویل شده است و از ۱۲ هزار ثبت‌نامی پیش‌بینی می‌شود ۹۰ درصد احراز شرایط شوند.

وی با بیان اینکه به هر ۲ خانواده یک پلاک ۲۰۰ متری داده می‌شود و تا ۴ طبقه امکان ساخت وجود دارد، اضافه کرد: مطابق با آیین نامه ماده ۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به خانواده‌هایی که فرزند سوم به بعدشان، پس از ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ (تاریخ تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) متولد شده باشد، در صورت واجد شرایط بودن زمین یا واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.  

قاری‌قرآن با اشاره به طرح ملی نهضت مسکن در اصفهان گفت: مطابق با ثبت‌نام‌های بعمل آمده، بیش از ۴۵۲ هزار نفر، متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در سطح شهرهای استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر۱۵۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

قاری قرآن با بیان اینکه از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان بیش از ۲۲۶ هزار متقاضی در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت‌نام کردند، گفت: از این تعداد، افزون بر ۶۷ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: با استفاده از تجارب قبلی در طرح مسکن مهر، در اجرای طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح از ظرفیت اراضی داخل شهرها و یا اراضی نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری انتخاب شود و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری باشد.

وی بیان کرد:

وی گفت: اصفهانی‌های دارای چهار فرزند و بیشتر در صورت دارا بودن شرایط لازم، برای دریافت زمین رایگان می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664173

مهمترین اخبار ایران و جهان: