نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 01:10

افتتاحیه مسابقات همخوانی قرآن کریم بر روی ناو شهید رودکی +عکس

افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه پسران بروی ناو شهید رودکی با حضور کشور مسئولان و ۱۸ گروه از دانش آموزان دارالقرآن کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، افتتاحیه هفتمین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی ویژه پسران بر روی ناو شهید رودکی در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بر کرانه آبهای خلیج فارس برگزار شد.    

محمود غیبی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در این مراسم گفت: قرآن کتاب  هدایت گر است و انسان را بسوی هدایت سوق می دهد و شما هم با انس با قرآن سفیران هدایت باشید.

 

وی افزود: این دوره برای اولین بار میزبانی آن به هرمزگان داده شده است و امیدواریم به امید خدا میزبان خوبی برای شما دانش آموزان قرآنی از سراسر کشور باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان بیان کرد: فرق قرآن با سایر کتاب آسمانی در این است که در قرآن کریم خداوند محور است و تمامی مسیرهای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی در آن قرار داده شده است.

غیبی ادامه داد: کلمه الله و مشتقات آن در قرآن بارها تکرار شده و خداوند در همه کارهای ما حضور دارد و این برتری قرآن را نشان می دهد. 

 

حضور 18 استان کشور در مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی

وی با بیان اینکه این دوره ویژه پسران است، عنوان داشت: از ۱۸ استان کشور در قالب گروه های ۸ نفری در یک روز بصورت فشرده با یکدیگر به رقابت می پردازند.  

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش با بیان اینکه  برگزاری این دوره مسابقات برای  ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است و نخبگان قرآنی با همدیگر رقابت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: یکی از آثار وبرکات برگزاری این مسابقات، طنین انداز شدن روح قرآنی در بسیاری از فضاها و اماکن هرمزگان است که این گروههای در آن به قرآئت گروهی می پردازند.

حاملان قرآن، پرچمداران دین هستند

حسینی زاده معاون مدیر کل قران، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با روایتی از پیامبر اکرم (ص) که فرمود : حامل قرآن پرچمدار دین است و هر کس حامل قرآن را تکریم کرده خداوند را تکریم می کند، اظهار داشت: تنها راه برای سنجش و صعود انسان از مسیر آموزه های  قرآن است . 

وی افزود: این رویداد بزرگ که در هفتمین دوره آن در هرمزگان رقم می خورد و حضور نمایندگان کشورهای جبهه مقاومت که در لوای قرآن واحد و خدای واحد معنا  ویژه ای را ایجاد می کند.

 

معاون مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ‌پیامبر اکرم (ص) فرمود: اگر می خواهید کار تربیتی برای فرزندان خود انجام دهید آنها را با محبت من و اهلبیت و بعد با محبت قرآن تربیت کنید، افزود : تنها راه برون رفت از تمام مشکلات، تمسک به قرآن و اهل بیت است.

به گزارش فارس، هرمزگان در ابتدای هفته نیز میزبان همین مسابقات در بخش دختران بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1653929

مهمترین اخبار ایران و جهان: