نیوز سیتی!
14 تیر 1402 - 10:00

آغاز ماراتن کنکور در بام ایران با بیش از ۱۹ هزار داوطلب

شهرکرد_رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به آغاز رقابت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کنکور در این استان، گفت: ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان کنکور سراسری در این استان بانوان و ۴۰ درصد نیز آقایان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر پیرعلی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از صبح امروز رقابت بیش از ۱۹ هزار داوطلب کنکور در این استان آغاز شد، اظهار کرد: کنکور سراسری سال‌جاری در پنج رشته تجربی، ریاضی، علوم انسانی، هنر و زبان برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: کنکور از امروز با رشته‌های ریاضی و علوم انسانی آغاز می‌شود، فردا کنکور رشته‌های تجربی، زبان و هنر برگزار خواهد شد، کنکور در ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در دانشگاه شهرکرد ۵ مرکز آزمون کنکور سراسری پیش‌بینی شده است، بیان کرد: ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری بانوان و ۴۰ درصد نیز آقایان هستند.

پیرعلی ادامه داد: در رشته تجربی ۸ هزار داوطلب، در رشته ریاضی ۱۸۰۰، علوم انسانی ۷۶۰۰ نفر، هنر ۱۳۰۰ و زبان ۱۰۰۰ داوطلب از چهارمحال و بختیاری در کنکور شرکت خواهند کرد، در رشته ریاضی نسبت به سال‌های گذشته با افت داوطلبان مواجه هستیم.

رئیس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های سراسر کشور برای تمامی داوطلبان کنکور وجود دارد، گفت: رقابت در کنکور نوع رشته و صندلی دانشگاه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1333473

مهمترین اخبار ایران و جهان: