نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 11:19

باید به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها عمل شود

نماینده مردم اراک در مجلس گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تأمین کننده منافع ملی و ظرفیت بسیار خوبی برای مسئولان اجرایی کشور و مذاکره‌کنندگان است.

علی اکبر کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره الزامات مذاکرات احیای برجام، اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات احیای برجام یا هر مذاکره‌ای که درباره مسائل اساسی و مهم کشور انجام می‌شود، باید تأمین کننده منافع و مصالح ملی باشد.

وی تاکید کرد: اگر ماحصل مذاکره‌ای به امنیت ملی ما خدشه وارد کند، مطلوب نیست و مذاکرات هسته‌ای هم باید به سمتی برود که مسائل اساسی و منافع ملی ما تحت‌الشعاع قرار نگیرد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکره و توافق در حوزه هسته‌ای در صورتی که درباره مسائل تاکتیکی باشد می‌تواند مقبول و پذیرفتنی باشد، تصریح کرد: همان طور که اخیراً مقام معظم رهبری تاکید فرمودند زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مذاکره‌ای که دستاوردهای اساسی و زیرساخت‌های ما را نابود کند و باعث شود فعالیت‌های ایران در صنعت هسته‌ای متوقف شود و باعث خدشه به امنیت ملی شود، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

کریمی با تاکید بر ضرورت عمل به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران، متذکر شد: این قانون مترقی است و بارها رهبر انقلاب بر لزوم توجه و عمل به آن تاکید کرده‌اند.

وی اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران شرایط انجام مذاکرات و توافق هسته‌ای را تعیین کرده است. این قانون تأمین کننده منافع ملی ماست و ظرفیت بسیار خوبی برای مسئولان اجرایی کشور و مذاکره‌کنندگان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1292173

مهمترین اخبار ایران و جهان: