نیوز سیتی!
15 اسفند 1401 - 17:33

تصویب و اجرای پروژه لایروبی خلیج گرگان از مهم ترین اقدامات سفررئیس جمهور در سفر به گلستان بود

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: لایروبی، علاج بخشی و احیا خلیج گرگان یکی از پروژه های مهم استان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بندر ترکمن، جمعی از کنشگران و فعالین سیاسی اجتماعی، اصحاب رسانه و خبرنگاران با همکاری استانداری گلستان در قالب بازدید یک روزه بانام" راهیان پیشرفت" از لایروبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده بازدید کردند.

در این سفر یک روزه، خبرنگاران و فعالین سیاسی اجتماعی ضمن بازدید از اسکله بندرترکمن، اداره بنادر و دریابانی بندر ترکمن و حضور در جزیره آشوراده از مراحل پیشرفت کار بازدید کردند.

احمد هادی مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان در این بازدید اظهار کرد: پروژه لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان یکی از مصوبات و پروژه های مهم استان گلستان در سفر رئیس جمهور به استان گلستان است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان خاطرنشان کرد: علی رغم تمام سختی ها و مشکلات این پروژه، امسال آغاز بکار کرده و تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: لایروبی کامل خلیج گرگان و جزیره آشوراده سبب رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم استان گلستان و منطقه شده و زمینه جذب توریست و گردشگر را فراهم کرده و استان گلستان را به قطب گردشگری تبدیل می کند.

مدیر خانه احزاب استان گلستان گفت: خلیج گرگان و جزیره آشوراده جزو زیستگاه ها و ذخیرگاه ژنتیکی جنگل های هیرکانی و گونه های مختلف جانوری و گیاهی است.

حمید ملک اظهار کرد: خشک شدن خلیج گرگان و  جزیره میانکاله سبب افزایش و پدید امدن ریزگرده ها در استان و منطقه شده و زیستگاه محیط زیست را به خطر می اندازد.

فرماندار شهرستان بندرترکمن نیز در این بازدید گفت: حفاظت از خلیج گرگان، جزیره آشوراده و جزیره میانکاله جزو مصوبات شورای عالی محیط زیست بوده و رعایت آن ضروری است.

عبدالغفور غراوی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و پنانسیل های موجود در اسکله بندر ترکمن و همجواری آن با جزیره آشوراده و وجود گمرک تلاش داریم تا این منطقه را به قطب تجاری و گردشگری تبدیل کنیم.

وی تصریح کرد: لایروبی خلیج گرگان و جزیره آشوراده در رشد اقتصادی منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مسئول فنی پروژه لایروبی خلیج گرگان در بازدید گفت: در لایروبی خلیج گرگان سه کانال چهارپایه، چاپاقلی و آشوراده مدنظر بوده و لایروبی کانال آشوراده از اولویت ما در این پروژه بود.

سید رسول میرزاده اظهار کرد: لایروبی ساحل بندر ترکمن و همزمان جزیره آشوراده  در راستای رفع مشکلات مردم منطقه و رونق شیلات و ماهیان خاویاری تاثیر ویژه ای خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور ایجاد دیواره حفاظتی چوبی در راستای عمر طولانی کانال ها در کنار لایروبی خلیج گرگان در جوار کانال های اصلی ایجاد می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1077329

مهمترین اخبار ایران و جهان: